Omgång 6: HV71 - Skellefteå AIK

Ja :smiley:

Ska vi se lite nyktert på detta så är fröbergs kedja bäst på plan idag.
Skapat bra tryck när dom vart inne.
Räknar inte in PP då Hv inte vet hur man ska spela pp.

Håller med, mycket bättre att behållt Brännström.

Viktigt att inte få några PP:n om vi ska ha en chans i kväll. Sitter och väntar på att det ska komma nyförvärv, det är vår enda chans. Dom Hult skaffade med undantag av Sandin, håller inte. Är just nu sjukt nöjd med 11 plats och några poängs marginal till 13:e

bra av fröberg… synd.

Asså. Säger inte att Fröberg är dålig. Men vad jag förstått ville FBK ha honom som tredjecenter med betydligt lägre lön.

HV värvar honom som första med en lön på 200-250 000 kr…

Säga vad man vill om Linus men en av mina favorittredjelirare Jari Kaupilla framstår ju som sylvass i jämförelse.

Vi spelar bra med rejäla passningar och bra skridskoåkning. Tar oss in bra i anfallszon men vi bommar varenda avslut.
Tror fan inte det hjälper att värva någon sniper när hela laget gått ner sig offensivt. Det sitter i huvudet. En ny mental coach kanske?

Bra trampat av Camara… synd…

Spelar vi bra, eller spelar vi bra sett till hur dåligt vi kan spela?

Tycker HV:s matcher är bland de tråkigaste att se numera.

Jag tycker oxå vi sätter in en ny mental coach som sniper :wink:

Har Camara några ECHL alternativt danska kompisar av samma kaliber som honom själv som Hult kan plocka in? Morten Ask spelar väl fortfarande? Han har säkert en SHL klausul. Morten skulle för nätta 200 tkr/mån konkurrera med div-Fröberg om första center rollen.

Tycker inte det är läge att vara så negativ ännu, det är tidigt på säsongen och HV har bättre spel än sina motståndare just nu …

Det kan naturligtvis vända och jag får äta upp mina ord … men jag förstår inte att det ska vara riktigt så negativt ännu …

Spelmässigt är man bättre än jag trodde, efter första matchen trodde jag det var kris , men nu ser spelet riktigt bra ut förutom pp och målen (även om det naturligtvis är oerhört viktiga saker som måste lossna …)

Jag tycker SHL blivit jämnare och jämnare … till och med Frölunda hade en lååång streak förlustmatcher förra säsongen då de vann SHL … …

Klart det är tråkigt när vi inte gör några mål. Grundspelet har börjat sätta sig och det är ju det sista lilla som fattas bara.
PP är fortfarande ett mysterium dock.

Rättelse: SHL har blivit sämre och sämre.

Med all respekt. Men det här med att vänta och se har ju inte direkt varit ett vägvinnande koncept…

Efter Brynäs borta kommer ett kortare uppehåll på en vecka. Ett ypperligt tillfälle att byta ut båda tränare och sportchef, förutsatt det ser ut som nu.

Min 10 000 kronorsfråga är: när nu pp inte funkat, vare sig på försäsongen eller under seriespelet, varför inte prova nåt annat. Jag ser ju en del träningar och det ser fan inte bättre ut då.

Asså jag brukar vara negativ. Men ni tar faan priset härinne ikväll.
HERREGUD vi spelar ju bra. Skapar chanser. Gör vi de så kommer målen.
Spelar vi såhär och som mot Djurgården så kommer vi klättra snart.
Men de gäller att hålla denna höga nivå vi spelar på nu.
Ja pp är skit och pisss, men 5 mot 5 är vi bra. Just nu.

Haha. Ja. Bremberg sa ju efter DIF-matchen att de som skulle varit tredje/fjärdekedjespelare för några år sen numera värvas till topplinor.

Lex Linus Fröberg…

Spelet ser riktigt bra ut precis som mot Djugården.

Får vi sedan tillbaka David Gustafsson med självförtroende och en riktigt vass forward till så känns det stabilt.

Det håller jag definitivt med om , skaka om i grytan lite, ändra på något … testa nya saker, det kan ju inte bli sämre … eller det är klart HV förvånar ju alltid , så de kanske börjar släppa in mål i pp nu för att visa mig att jag har fel :stuck_out_tongue: