Omgång 6: HV71 - Skellefteå AIK

Typiskt 0-0 match. Eller ska vi säga 1-1 där vi förlorar med 1-2 i spel 3 mot 3. Just nu är vi Sveriges tråkigaste lag.

Jepp. De stora ligorna tar fler och fler. NHL ska utökas med ännu ett lag och KHL ska rösta om att tillåta fler importspelare. Spelkvaliteten i SHL går en mörk framtid till mötes.

Yes. Då menar jag att det är bättre att splitta på 200-250 000 spänn och värva två importspelare i hopp om att hitta den där klassen.

För varför värva en tredjecenter för samma summa…

Lillis låter inte trovärdig när han säger att han nog skall få iordning på powerplayspelet… :unamused:

Herregud, dålig start

Tycker Hv gör samma sak med F.Strandberg som med Wänna,de ger han inte den omgivning mm han behöver för att tex producera.
Hv måste klara börja hänga puckar snart för detta kommer inte hålla.

Skulle aldrig varit så positiv. Nu vänder väl allt

Håller med. Hela SHL har tappat REJÄLT. En tråkig och halvdöd liga. Går inte ens jämföra med 2000 talets första 10 år. Då var det en liga alla ville spela i, folk på matcherna och de flesta lagen förutom nått enstaka, typ Brynäs som spelade “ryggsäckshockey” ville spela en frejdig och snabb hockey.

Tyvärr har hela ligan blivit mer lam och seg än tidigare. Idag är det HV71 som spelar “ryggsäckshockey”. De spelar det där spelet man hatade att möta.

Face it nu. Laget är ett fiasko och fuskbygge. Det lyser igenom så otroligt väl, men ingen säger nått. Jag tänker inte hålla min käft stängd när jag ser hur dålig laget mår.

Varför kan inte bara Hult gå ut i media och be om ursäkt för att han kört sitt race och ej lyssnat på nån annan. Erkänna att det gått åt helvete och visa nån värdighet mot klubben och lämna över arbetet till nån annan. Som det är nu och om det fortlöper, så kommer Hult ta med sig laget ner i avgrunden (Allsvenskan) Konkurrenter som Oskarshamn och Växjö blir de nya Smålandslagen i SHL. Nu går det ju iofs inte så bra för Växjö heller. Kanske vilar nån förbannelse över Smålands Jerusalem, vad vet jag.

Oavsett kan man som SHL lag inte försvara det spelet man nu visar upp. Det finns ens en “gameplan”. De åker runt som yra höns och kastar puckar hej vilt. Så fort de stöter på patrull så skickar de iväg pucken till Skellefteå.

Och så Sveriges sämsta powerlay på. Jag förstår ärligt inte hur ni orkar vara optimister och tro ända in i det sista fortfarande. Visst, det är nobelt och supportermässigt rätt. Men hur länge orkar man stå vid sidan och se det laget man älskar smulas sönder bit för bit för varje säsong som går.

Ännu en kommentator nu som säger sanningen i TV och till Stephan Lillis Lundh: “Ni är bättre 5 mot 5 än i PP, ni kanske inte ska spela i PP”.

Lillis Lundh: “Vi ska nog fixa till PP också”.

Lundh, ni har haft ett antal säsonger på Er. Det är kört, inse.

Skrota årets upplaga och bort med både sportchef och styrelse. Nått drastiskt måste ske.
Hoppas nästan att sponsorer hoppar av. Verkar vara enda sättet för dom att vakna. Uppenbart att både sportchef och tränare skiter fullständigt i vad vi fans tycker och tänker.

T o m Kinnarps Arena som vart så välfylld alla säsonger har börjat gapa tom på sina platser här och där. Det är frukten av att folk har tröttnat på eländet och väljer att lägga sina pengar på något som de får bättre utdelning på.

Hockeyn är död.

Hockeyn är död, länge leve hockeyn

Helvete

aj

Mål…solklart

Jaha, 0-1. Videogranskning. Gäsp. Vem bryr sig? Hv gör det ju iaf inte… In med något av superförvärven så vänder vi detta!

Pucken före spelaren in, om det nu är så regeln är fortfarande

Alltså, nu orkar jag fan inte längre. Det är så uppenbart att HV inte har tillräckligt bra spelare. Sparka Hult, blir så jävla less…

Grattis till vinsten SAIK. Och ja, det där är mål.

Solklart mål. Om man skulle börja döma bort sånt där kan man ju lägga ner allt.

Trist, men inte särskilt oväntat att Saik tar ledningen.

Finns ju i alla fall mycket tid att gå på…

Hv kan inte längre satsa på 0-0 nu…

Herregud vad tråkigt HV71 spelar. Detta är inte ens roligt att titta på.

På ett sätt hoppas jag man inte vinner någon mer match med denna ledning. Kan va intressant att se hur långt de går till nån i klubben agerar