Omgång 6: HV71 - Skellefteå AIK

Kanske idé att åka lite mindre skridsko och låta pucken göra jobbet.
Nu känns det som man ska åka som en raket och kasta puckar hej vilt.
Ingen åker ju fortare än pucken ändå.

Tycker Gunnar ska ha den.

Är det samma sak nu om ca 10 matcher hoppas jag Hv skickar par gubbar och tar in par gubbar. För det kan inte bli mer uselt offensivt.

Krävs 2 mål för att vinna. Det händer inte.

Hv bara rasslar in mål, offensiven är nog tråkigare än Luleå när dom spelade sin västa tråkhockey

Agera? Kommer inte att ske. Vi har ju en kanon grupp med en massa karaktärer och ett härligt go. Att vinna hockeymatcher är sekundärt. Det viktigaste är att alla trivs. Att leverera är överskattat.

Ja Fbk var ju tydliga att Fröberg= 3e C hos osd.

Fröberg är en bra spelare felet HV71 gjort är att han är värvad för en topproll med topp lön.
Alla ser ju att Fröberg inte är tillräckligt bra för den roll Hult värvat honom för.

Martinsson Camara och Ikonen…3 rejäla bottennapp, och då har jag inte räknat in Holmström…Det är ju så man vill gråta.

NU kan jag dock hålla med om att vid spelar bedrövligt.
Vi har börjat krångla till de i egen zon istället för att spela enkelt.

Fröberg, Ikonen, Camara och Holmström har tillsammans hittills producerat 1+3 på 5,5 matcher. Hur är det möjligt att värva så miserabelt uselt Hult? Du kanske ska titta mindre på karaktären och mer på hockeyspelaren Hult? HV pissar på oss säsong efter säsong, match efter match

Antingen kommer HV ställa upp med SHL:s i särklass dyraste tredje/fjärdekedja, samt tredjebackpar nästa år.

Eller så kommer vår nye sportchef få slita hårt för att lösa x antal kontrakt…

Holmström inne 1 min…-1…

pp nu.

gött. nu mål!

Mest skrämmande är att Martinsson som ska vara en prestige-värvning ser så himla slarvig ut. Räknade aldrig med att han skulle vara en poängmaskin, men rutinen som han besitter så måste han spela bättre. Camara och Ikkonen hade jag inte allt för stora förhoppningar på.

På något sätt lyckas man att göra sämre och sämre pp…

Det är ju en prestation i sig…

Fy fasen vad Camara är värdelös, inte ett rätt.

Om Hv ska sparka någon, så börja med de som är ansvariga för pp.

Tredje gången gillt…

yezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

3 ggr måste man skjuta för att få in pucken :laughing: