Kort svar, ja, han är skitdålig! Han har 0 mål och 0 ass efter snart sex matcher det tycker jag är svar nog. Mot bakgrund av att han dessutom får istid i PP så är det ännu mer totalt underkänt att han inte producerar någonting alls
Ja, utdelningen är riktigt dålig … men det gäller fler spelare …
Jag har i alla fall tyckt att han står på rätt ställe flera matcher och gjort en egen inbrytning framför mål på egen hand en av tidigare matcherna när han kom helt fri, och idag race:ade han förbi en back och kom in framför mål …
Han har +/- 0 medan Ikonen har -2 …
Men jag respekterar att andra tycker olika, men jag tycker jag sett honom mer än snittet i HV när det gäller offensiva chanser … det är ju inte bara nyförvärven som varit osynliga …
Mig veterligen har bara Önerud, Fröberg och Andersson gjort poäng i PP. Det är inte poängen, poängen är att det är underkänt att inte leverera i PP det gäller samtliga i HV. Dock blir Camara ännu mer underkänd när han inte producerar någonstans. Hade vi haft en normal sportchef så hade varken Camara eller Ikonen varit kvar efter jul. Nu har vi Hult vilket innebär att de tyvärr blir kvar. För att fortsätta vara negativ (läs realistisk) så har vi även Lillis som tränare vilket innebär att de kommer att ha fortsatt stora roller resterande del av säsongen, givetvis på bekostnad av resultat…
Klart jag ser att de inte kommer leda till något guld.
Guld kommer vi inte ta förrens vi byter sportchef!
Men kan man kritisera så kan man också berömma. Jag brukar också vara jäävligt negativ, o tror inte heller på detta i längden.
Men man gör en bra bortamatch mot DIF, man gör de bra i första idag, tycker spelet fem mot fem ser bra ut. Faktiskt.
När dom är bra måste man kunna se de också?
Sen är kritiken befogad mot en del av nyförvärven. Mot andra inte.
Jag tror ärligt talat att Hult kommer agera om kräftgången i målskyttet fortsätter.
Både vad gäller att bryta kontrakt och värva nytt.
Gustafsson i all ära, men är han redo att axla ansvaret som produktiv förstecenter? Dessutom kommer han ändå vara borta en månad för JVM och då är vi tillbaka på ruta ett. Bryt kontrakten med Ikonen och Camara och försök värva en hel förstakedja.
Ärligt talat håller jag med om att truppen är för endimensionell och att det saknas alternativ. Thörngren tycker jag absolut kan gå före Camara och Ikonen i PP. Sundh skulle heller inte göra ett sämre jobb. Det bästa vore, vilket inte kommer att hända pga inkompetente Hult, om vi kunde få in några nya spelare som kan spela PP
Jordfelsbrytare: Lillis sa Guld på upptaktsträffen. Nån gång skulle det vara skönt om den sportsliga ledningen fick känna på konsekvenserna. Mycket snack i HV de senaste åren.
Nick: självklart måste man kunna se när HV gör något bra. Senast drog ju tyvärr ineffektiviteten och det usla PP:t ner helhetsintrycket.
Tycker han är bra. Överskattat inte sig själv, spelar enkelt och känns trygg. Mycket bättre än Persson i sin roll. Han kan gott vara kvar som sjunde/åttonde back x säsonger till.