Omgång 6: MODO Hockey - HV71


OMGÅNG 6 | Fjällräven Center | 2012-09-27 | 19:00 - -| webbradio|
- Läget i HV71:
[i]* 5 raka segrar

  • Bästa poängplockare: Jason Krog (2+5)
  • Trion Fasth-Krog-Rakhshani stod för 6p senaste matchen.
  • Jonas Gunnarsson startar i HV-kassen.
  • Saknas: n/a[/i]

- Läget i MODO:
[i]* Bara en vinst på de inledande 5 matcherna

  • Bästa poängplockare: Dave Spina (2+2)
  • Ingen spelare står på plus i +/- statestiken
  • Saknas: Jens Westin (utl), Samuel Påhlsson, Tomas Marcinko[/i]

- Värt att notera:
[i]* I Modo finner HV-bekante Nichlas Torp (D) (Har dock varit petad de 3 senaste matcherna)

  • NHL-lockoutade Alexander Steen spelar för MODO (0+0-1 i förra matchen.)
  • De senaste 3 säsongerna har HV bara vunnit 2 av 7 grundserie-matcher borta mot MODO.[/i]

Jag får alltid dåliga vibbar av att spela mot MODO, känns som vi har haft svårt mot dem särskilt på bortaplan. Tror tyvärr vi förlorar en tajt match i sudden 3-2. Rhett och Fanteberg gör målen

Vi fick stryk i fyra av fem matcher förra säsongen. Hittar vi tillbaka till det smarta spelet vi hade mot Timrå, så har vi god chans att vinna. Hoppas Ledin retar gallfeber på Steen och få honom utvisad…

Tror på seger i Örnsköldsvik! Modo har problem med målvakterna och det leder till att det blir några mål!
1-5 till Hv.

Målskyttar:
W.Karlsson, Rhett, Fasth, Fälth samt vår käre kapten!

Dave Spina gör modos enda mål!

MODO HOCKEY – HV71 I FJÄLLRÄVEN CENTER
2006-07: M-H 3-4, M-H 1-4, M-H 4-1, M-H 1-2, M-H 2-1.
2007-08: M-H 3-4, M-H 2-6.
2008-09: M-H 1-5, M-H 1-4, M-H 4-6.
2009-10: M-H 4-5*, M-H 5-1.
2010-11: M-H 5-1, M-H 3-4, M-H 3-2.
2011-12: M-H 4-3*, M-H 4-1.
2012-13: M-H 2-4 :sunglasses:

MODO Hockey är nog det svåraste laget att tippa, både matcher och i tabellen. De har ett väldigt spretigt lag med väldigt duktiga hockeyspelare. Men det är toppen eller botten när det kommer till dem. Inget mellanting tror jag. Tror denna matchen kommer bli tuff och här måste HV spela 3 perioder och ‘inte stanna kvar på bussen’ då kommer det bli tufft. Magkänslan säger uddamålsförlust, hjärtat säger storvinst. Det är antingen eller. Svårt! Men jag tippar denna matchen med hjärtat och tror på 6-1 / 6-2 . Målen vågar jag inte tippa.

MODOs resultat såhär långt:
SAIK - MODO 5-1
MODO - Timrå 2-3 OT
Frölunda HC - MODO 7-6 OT
MODO - Rögle 2-1
Brynäs - MODO 2-1 OT

HV71s resultat såhär långt:
Färjestads BK - HV71 2-3 OT
HV71 - Brynäs 2-1 OT
HV71 - SAIK 1-0
Timrå - HV71 2-4
HV71 - AIK 5-3

Efter 5 omgångar vardera är HV71 serieledare och MODO på 10 plats.

1-3 te HV71
Målar gör Sebastian Strandberg, Rhett Rakhshani, Oscar Sundh

Tror det blir en svår match ikväll… Vinst med uddamålet, game-winning-goal av Fasth.

Jag tror att det kommer att bli en riktigt tuff match ikväll. MODO är något utav ett mardröms motstånd. Förra säsongen så vann MODO fyra utav fem drabbningar mot HV71. Jag tippar dock 5-4 seger till HV71. Brukar alltid bli mycket mål mellan HV71 och MODO.
Målskyttar: Rhett Rakhshani x2, Oscar Sundh, Johan Davidsson och Oscar Fantenberg. Krog står för hela tre assists.

Jag tycker MODO verkar vara svaga iår. Att torska på det sätt de gorde i scandinavium luktar dålig karaktär.
Mitt tips är en sån där “inte vår bästa match men vi är nöjda med tre poäng”-match. Det brukar betyda en 3-1, 4-2 eller 5-3 vinst. Det var nästan en helgardering :wink:

Jag tror i och med Steens intåg i MODO att HV kommer gå ut stenhårt! Visa vart skåpet ska stå. Laget före jaget. 2-4! Sundh i öppen kasse.

Kommer bli en "STEEN"hård match ikväll. Vet inte var jag har Modo denna säsong ! Men tror att årets första förlust är på ingång.
3-2 till Modo efter straffar.

Hoppas att Louma får fortsätta där han hör hemma, Alltså på Bänken. Å att Dyk får chansen igen även om man inte såg så mycket av honom i aik matchen.

Hmm ja enligt lokalradion i tisdags så är Louma skadad och inte alls petad så risken finns ju att han lär sitta på bänken et tag till…

BTW HV seger ikväl! resultat? gör det samma bara det blir vinst!

Kul för Gunnarsson som får spela ikväll :smiley:

Första gången en kille från Eksjö står i HV71:s A-lag i Elitserien :wink:

EDIT: hoppsan, hade glömt att han faktiskt stod redan mot FBK förra säsongen :blush:

Har ingen bra känsla inför kvällens drabbning.
Modo kommer kriga rejält för att ta 3p och Hv har inte samma behov av poängen och
därmed inte samma offervilja.

Tyvärr så blir det torsk idag men hoppas givetvis jag har helt fel.
Tips 3-1
Hv målet görs av Davidsson, det är dax nu!

Som vanligt en riktigt fin inför-rapport av FirstSwitch!

Svårt att tippa en bortamatch mot MODO, vi har som sagt inte presterat bra mot dem de senaste säsongerna.
Samtidigt är det två helt nya lag som möts, bägge lag har rensat friskt i spelartruppen. Att referera till fjolårets resultat känns därmed irrellevant.

I mångt och mycket ser jag kvällens match som Gunnarssons match.
Alla spelare måste spela för Jonas, få han att känna sig trygg och bekväm i den nya Elitseriekostymen. Därför vill jag hellre se en tråkig men effektiv defensiv á la Luleå.
Jonas måste få spela till sig ett bra självförtroende så han kan vara redo att avlasta Wesslau även i fortsättningen av säsongen.

Hoppas på 0-2 till gästande Hv71, första målet kommer inom 10 minuter av Rhett, assisterad av Krog och Fernholm. Tvåan kommer i 3:e perioden genom ett dåligt MODO byte som ger Liket möjlighet att stänka dit den ensam mot målvakten.

Efter allt så hade det varit gott om HV körde över MoDo och vann med 2-siffrigt. MEn för att vara realistisk så tror jag det blir svårt just av anledningarna som nämnts i tidigare inlägg.

Hoppas på seger iaf och att Kapternernas Kapten gör ett par ass.

Gunnarsson håller nollan och Hv gör 4 mål.

Rhett, Krog, Kolan och Sundh målar.

vill bara påpeka att Ritola antagligen är tillbaka redan ikväll.
Men det kommer bli ännu en vinst av HV ikväll, då Gunnarsson kommer få bra med hjälp defensivt.
HV vinner med 4-1, mål av Rhett, Kolan, W.K, och Davidsson (alt. assist av kaptenen)