Omgång 6: MODO Hockey - HV71

Nu gäller det att fortsätta kriga kväll efter kväll och inte tro att de går av sig själv bara för att vi fått en kanonstart på serien. Ödmjukhet, fart och en jäkla vilja kväll efter kväll är mitt motto! Gärna en uns smartness också. Gunnarsson debuterar på riktigt ikväll, hoppas verkligen det går bra för han. KÄMPA HÅVE! KÄMPA!!!

HV ska visa vart skåpet ska stå direkt från start ikväll. Kör över Modo.

1-6 till HV71.
Davidsson hänger 4 och lägger 2 schyssta mackor till Ledda och Sundh till deras mål.
Sundh
Ledin

Dags nu Davidsson? Om jag inte minns fel så gjorde han massvis med poäng mot just Modo förra säsongen

4-2 till HV71. Davidsson, Sundh, W Karlsson och Nilson. MODOs mål Skröder och Steen.

Seger med 6-3

Fasth
Davidsson (styr in med enhandsfattning)
Kolan
Nilson
Rhett
PC

Davidsson går 1+2
Fälth får två nya assist
PC gör mål i Boxplay
Olausson står för en pausintervju
Louma får 9 minuter istid
Petrasek får assist när Nilson trycker in returen

Steen gör två mål och “betalar av” sig
Spina blir tyvärr skadad efter propp av Fernholm längst sargen

Kör!

Mattias Ritola är ombytt och ska spela i fjärdelinan enligt MODOs laguppställning.
Niclas Torp i tredje backpar, hoppas på att PC eller Rhett snurrar upp Torp ordentligt ikväll!

Tror på 4-3, men att Gunnarsson sköter sig bra och får bra med hjälp!

Luoma lirar i tredje backpar med Fanten.

Tycker det är helt rätt att Fantenberg inte blir bänkad utan Trygg, då Fantenberg varit väldigt stabil.
Håller tummarna för att Luoma hittar tillbaka till hans gamla jag ikväll, även fast jag tappat nästan all förhoppning på honom.

Den som borde bänkas är Petrasek då han vart mycket dålig i vissa matcher. Nu blir det nervöst varje gång Louma är inne. Fortfarande horribelt att spela Davidsson med två grovjobbare! DÅ blir de inte många poäng för davidsson!

Stämmer, Snöret gjorde minst 1 ass varje möte med Modo förra säsongen och vem minns inte 6-1 vinsten där han stod för 5 assist i samma match, hoppas på nåt liknande nu :wink:

Håll ett extra öga på #25 i MODO, Marcel Muller. En riktigt bra spelare. Han var min “drömvärvning” inför säsongen.

Han stänkte 1-0 efter 21 sekunder…

Kul.

Bra start för Gunnarsson. :cry:

Kanon start :frowning:

Kom igen nu Hv!

Ingen bra start. Men spotta i händerna och trampa på!

hmm får ingen bild via cmore… någon mer?

Hade HV något skott i det där PP?

Ska inte skriva fler inlägg i matchtråden om Cmore men ett får det bli. Allvarligt talat, hur fan kan dom få hålla på så här? Varenda match läser man om folk som inte får se det dom betalt för. Helt värdelöst att det får fortgå. Ska man bevaka Sveriegs största hockeyliga ska man fan kunna erbjuda toppkvalite i tv-proudktionen! Sopor!

HV spelar riktigt dåligt i egen zon.

Det ser så där ut va? Inte alls bra, lite febrigt och försiktigt. Gäller att HV står upp för Gunnarsson nu. Tagga!