Omgång 6: MODO Hockey - HV71

Varför sparkade HV Pär Petterson?

Hv71 får knappt låna pucken just nu jobbar en och en hjälper ej varann laget blir för långt och får tacka Gunnarsson att det bara står 1-0 just nu. Vakna nu grabbar

Herrejävlar vad de får skoja med HV framför Gunnarsson. Det ringer ju när som helst igen! Tidig Timeout behövs nog.

För dom som ej ser matchen så kan jag säga att hv71s 4e kedja är den ända som står upp just nu och får lite lir.

Lyssnar på sportradion som vanligt. Tror de kommer med nya krafter i andra perioden.
Hv verkar vara kvar på planet :unamused:

Försöker Davidsson slå rekord i sämst +/- statistik denna säsong?

Gunnarsson har varit riktigt bra.
Lomma har varit slarvig.

På vilken planet då? :laughing: Alltså , vi får vara nöjda med bara 0-1 i baken här. Krävs betydligt mer fokus och vilja om detta skall vända. Gunnarsson fick en mardrömsstart, men är annars den som räddat HV här!

Riktig svag period för HV!
Louma ser bra ut tycker jag, Gunnarsson med. Synd att andra skottet ramla in bara.

Varför viker de ner sig och ser ut som ett division 4 lag när varje match startar? :open_mouth:

Detta gäller inte bara denna match utan de övriga fem hittils också, därav att jag undrar varför psykologen Pär sparkades? De säger själva att de har “självförtroende”. Visa det från början då, framförallt på hemmaplan. Fortsätter starten på matcherna att se ut så här kommer denna säsong sluta precis som den förra, ut med huvudet före i kvarten :imp:

Säsongens överlägset sämsta period så här långt. HV låter Modo att trycka ner HV i defensiv zon. En vettig målchans hade HV och det var när William Karlsson var nära att sätta dit en puck i PP.

Rejäl jävla uppryckning i andra!
Kämpa HV!

Oj oj oj, vilken period. Det var inte många rätt ifrån HV71.
Allt börjar med att Pettan tittar puck istället för spelare vilket resulterar i att en fristående Muller enkelt kan trycka dit pucken.
Därefter så har det fortsatt att se ut som en hönsgård i försvarszoon. När det kommer till det offensiva så är det ganska svårt att säga något då HV71 inte haft någon offensiv.
Gunnarsson (min granne) har sett riktigt bra ut och ska ej lastas för målet. Jag tycker även att Luoma såg stabil ut. Det märks att han har tagit petningen på rätt sett. Domaren verkar inte hålla någon högre klass. Fernholms utvisning var ju skrattretande.
Njeh HV71 måste verkligen “steppa upp” nu i andra och trycka på lite i skridskoåkningen.

Det är bortamatch, MoDo spelar bra och skapar ett ordentligt tryck på HV. Gunnarsson får jobba för lönen, vilket han gör bra, och det är ju bra. Gång efter annan blir det virrigt med panikartade utläggningar (eller försök därtill) av pucken från HVs backar. 1-0 är billigt med tanke på matchbilden. Allt nog, so far…

MEN! - Var är HVs offensiv?! De få gånger man är över mittlinjen skapas i princip INGENTING som kan betecknas som farligt! Inte ens i PP skapar man något. HV har skapat en chans, tror det var William Karlsson med en styrning som lika gärna hade kunnat slinka in, men det är typ det enda. Vem ska göra målen i den här typen av fysiska, täta bortamatcher?

Mitt genuina hat gentemot modo blir absolut inte bättre av att HV spelar som om dom har häftstift i grillorna… Och vad i hela världen är det för domare vi har i elitserien, ett dåligt skämt!

Jag hatar verkligen modo. Alla som håller på modo. Allt som har med modo att göra. Bonndrängar hela bunten!

Så blidde det inte. Hoppas vi kan höja oss nu i andra. Inga intentioner på detta än tyvärr.

Om hv bara orkar hålla ut o kämpa för MODO kommer ej orka hålla på så här en hel match

Tycker det ser lamt ut.
Vakna nu!

Det är så jävla svagt spel i egen zon.

Vad åkte Rhett ut för?

Slashing