Omgång 6: Örebro - HV71

Örebro vs HV71

image image

Det är helt omöjligt att skriva en text innehållande hockey och Örebro, och inte påtala hur ful deras logga är. Så, nu är det gjort. Gräslig. Nu kan vi gå vidare.

Annars handlar inte hockey om skönhet. Det är bra för ingen kan anklaga oss för att spela snygg hockey. Snygghockey. HV-hockey. Det brukade vara synonymt. Men icke längre. Det snygga har kramats ur oss och med det även hopp och glädje. Kvar finns minnen av fornstora dagar då Davidssons namn flög fram över isen. DET var snyggt. Snyggjohan. Man sken upp av glädje varje gång man såg snyggjohan. Nu blir man lika låg som vår PP-procent, vid samma åsyn.

En seger är ingen seger, säger man. Inte för att det är vedertaget, utan mest för att det är där vi är. Hur länge är vi här? Svaret på den frågan ligger centralt placerad i Snyggjohans knä. Han behöver definitivt ändra på vårt utseende, omedelbums. Vi behöver bli fulare och grisigare. Våga sticka in vattenkamningen framför mål, grisa, fula till oss. Bli mer som Örebros logga.

Till topps, bestefar.

Inga kommentarer

FORZA HV71!!

19 gillningar

Vi vann mot Modo trots klappkassa insatser mot dom föregående säsong. Med tanke på det borde vi ologiskt kunna spöa Örebro borta vilket det känns som vi aldrig gjort :beers:

Ska vi va snälla och hålla nere nuffrorna lite till bara 1-4 kanske :sunglasses:

Vann väl mot dom borta ifjol?

2 gillningar

Ingen aning var där när vi förlora iaf men minnesluckorna är rätt stora ifrån förra säsongen :sweat_smile:

SLÄPP PUCKEN!

Korrekt, med stor uppslutning från forumet. Det var en bra kväll! :slight_smile:

1 gillning

Det var alltså därifrån härlften av alla bortapoäng kom :laughing: Bara 3.35 i odds på HV dom börjar tro på oss nu :money_mouth_face:

1 gillning

Tror mitt målsnitt är 0.3 per match för hv när jag varit på plats i Örebro eller något liknande. Kan betrygga alla med att jag sitter i Stockholm idag.

3 gillningar

jobbar ikväll så kommer att gå in forumet och kikar när kan. HEJA HV, KROSSA FULREBRO! FRAMÅTSNYGGJOHAN!

2 gillningar

Den enda matchen i Örebro som jag har missat på flera år. Jag kommer vara på plats ikväll och ni vet vad det betyder :sweat_smile:

HV har vunnit 3 raka mot Babianröv

2 gillningar

Örebro borta blir en skrattmatch. Två raka vinster. Gott mos. Skönt att det börjar trilla in lite poäng på kontot.

Fanns ett lag som vi aldrig lyfte i tråden ”här kommenterar vi de andra lagens trupper”. SÅ tråkiga är detta Örebro.

Det än mer tråkiga är att Leino och Karlkvist inlett väldigt starkt och det tråkigaste av allt är att vi möter dom ikväll.

TRÅKIGT med andra ord. Hoppas våra Hugos i plural ger Örebro vad de förtjänar - en riktigt tråkig afton!

GAMETIME HO!

2 gillningar

Hoppas HV då matchear förstalinan mot deras första så vi kan endast spela i anfalls-zon

Påminnelse till Engsund att Örebro har 36% PP så låt dom inte filma till sig några tack :+1:

1 gillning

Jag hoppas förra vinsten kommer få laget att våga släppa lös lite. En del av fantasilösheten i anfallszon kommer säkerligen från den dåliga starten.

Kanske läge att toppa vårt boxplay.

Forwards:
Lenc, Kero, Borgström, Brännström
Backar:
Nyberg, Day, Sjöholm och Engsund (om han inte är utvisad…)

Skulle toppa laget tidigt ikväll. Vi kan vila de bra spelarna mot Färjestad om vi tar en seger mot Örebro.

HV har ju gjort mål i alla matcher hittills, så det är bara att hålla nollan så blir det 3p.

Hur svårt kan det va?

6 gillningar

Jamen ingenting är omöjligt :facepunch:

Asså, babianröv haha :heart: