Det är helt omöjligt att skriva en text innehållande hockey och Örebro, och inte påtala hur ful deras logga är. Så, nu är det gjort. Gräslig. Nu kan vi gå vidare.
Annars handlar inte hockey om skönhet. Det är bra för ingen kan anklaga oss för att spela snygg hockey. Snygghockey. HV-hockey. Det brukade vara synonymt. Men icke längre. Det snygga har kramats ur oss och med det även hopp och glädje. Kvar finns minnen av fornstora dagar då Davidssons namn flög fram över isen. DET var snyggt. Snyggjohan. Man sken upp av glädje varje gång man såg snyggjohan. Nu blir man lika låg som vår PP-procent, vid samma åsyn.
En seger är ingen seger, säger man. Inte för att det är vedertaget, utan mest för att det är där vi är. Hur länge är vi här? Svaret på den frågan ligger centralt placerad i Snyggjohans knä. Han behöver definitivt ändra på vårt utseende, omedelbums. Vi behöver bli fulare och grisigare. Våga sticka in vattenkamningen framför mål, grisa, fula till oss. Bli mer som Örebros logga.
Vi vann mot Modo trots klappkassa insatser mot dom föregående säsong. Med tanke på det borde vi ologiskt kunna spöa Örebro borta vilket det känns som vi aldrig gjort
Ska vi va snälla och hålla nere nuffrorna lite till bara 1-4 kanske
Tror mitt målsnitt är 0.3 per match för hv när jag varit på plats i Örebro eller något liknande. Kan betrygga alla med att jag sitter i Stockholm idag.