Någon som vet vilka som inte spelar idag?
Några trender som ska brytas i ÖHK ikväll? Några iskalla spelare som ska göra hattrick? Några vi ska ha extra koll på…
Tror deras toppspelare tyvärr levererar… ser riktigt heta ut i PP med där kommer det smälla ikväll. Hoppas vi är bättre i 5 mot 5 och vinner ändå. Känns bättre när första ölen är knäppt troligtvis
Det är sjukt irriterande att HV aldrig kan få till nåt rolig och bra PP vad vi än har på isen. Blir en pass fram och tillbaka några gånger och lite pass längst med sargen för att byta sida. Tillslut tas det sämsta läget att skjuta på i magen på målvakten av Borgström.
Senast HV vann 2 matcher i rad så stod Örebro b för motståndet.
Örebro är starka framför mål och brukar ordna trafik och skott utifrån, sen är de vassa i powerplay.
Det HV kan vara bättre på är kvicka kontringar, lite synd att OSL inte är i form, Luoto är borta etc.
Men det blir viktigt att ligga på rätt nivå och inte ta utrvisningar och att men inte går bort sig i försvaret och bara tittar efter pucken .
HV brukar ibland synda i försvaret med att man är ute och jagar i hörnen eller nära blå och släpper motståndare mitt framför egna målet.
Emil Larsson är en fuling som brukar tackla sönder motståndare lite halvt blind side och domarna släpper detta men är som vanligt stenhårda mot HV i motsvarande situationer.
Sådär , nu har jag levererat all info som behövs för att krossa tjufemÖRES-laget (eller -lu… fyll i själva )
Vet att många stör sig på mig nu men tyvärr jag säger bara sanningen, de första 3 matcherna var “hedersamma förluster” många delar av spelet var bra där men vi förlorade mot grymma motståndare, senaste matchen som vi faktiskt vann, sämre motstånd och vi spelade faktiskt RIIIIKTIGT jävla dåligt typ halva matchen, ett rent mirakel att vi kunde sno 3 poäng och mycket stavas Hugo. Spelar vi som emot Modo så blir det torsk ikväll, så hoppas dom vaknat lite, går inte släppa in typ 20 skott på första perioden, då blir det torsk om man inte har en helt sinnesjuk målvakt
Tänker att du behöver inte känna så. Är ju rätt så sätt. Spelet senast kommer inte ta fler poäng. Det är det heller inte mycket annat som gör heller tyvärr. Hoppet det lilla som finns står till Hugo och junisarna, och det är inte kaxigt.
Fast 3:e perioden var riktigt bra och det är den vi tar med oss till ikväll
Skulle säga att vi inte presterat framåt tillräckligt för att verkligen kunna utmana motståndarna. Vi vann senast men mycket tackvare Hugo i mål. Svårt att vinna matcher när man i övriga 4 matcher gjort totalt 6 mål. Nästintill omöjligt. Det måste skapas mer framåt utan att det för den delen görs avkall på vårt defensiva spel.
Jag kommer tyvärr inte vara där, annars har jag 100% vinst i Örebro. Lover att komma på nästa match…
4 januari. Minnen.
Önskar er en lika fin kväll som då @The_Wall
Tillägg. Jag är så jäkla avis på er, asså. Nu får ni banne mig sikta på att palla er till Örebro i januari också. Annars förklarar jag öppet krig mot er på forumet (i nivå med: skriver ni att HV har blå tröjor kommer jag hugga direkt och hävda att de är gröna).
Ja det är ju en lördag (lite enklare) Varför inte liksom
Skulle vara fint om de båda klackarna gick ihop och hyllade Stefan Liv lite extra ikväll.
DEAL
Träff vart är han?
I 3:e
Ser Lenc och Abrahamsson där
Varför har hv inte gått ut med att Strandell lånas ut?