Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Ett väl fungerande lag som kan utklassa HV 10 gånger av 10?

Klart dom kan. Men någon gång måste de vända

OM de är så att de är ett helt annat lag idag och att dom faktiskt spelar bra så tyder ju de en del på att de var upp till spelarna att de såg ut som de gjorde 2 senaste matcherna…

Jag hoppas innerligt att vi ser ett hv som spelar som man gjorde 3 första matcherna.

Den logiken förstår jag inte. Det kan väl lika väl vara att coachandet misslyckats och att man skruvat tillbaka/förändrat i spelet?

Hur som haver, bara de vinner.

Jag uppdaterade ingressen med pelles tankar. Lägger länken här med:

Förstår dig . Menar mer att man ändrar ju inte hela spelsystemet och grunden för att de gått dåligt i 2 matcher. Jag tror 60 procent spelarna och 40 tränarna . Lite så…

Fast i min värld är det coachernas jobb att få fart på spelarna, motivera, ge dem rätt förutsättningar. Sen kan individer vika ner sig, med eget ansvar, men om kollektivet gör det så faller det tillbaka på coachen.

Varför skriver ni ZAIK med Z?

2 gillningar

Jag hade nog velat för skoj skull testa

Tedenby - Borgström - Brännström

Ap - nättinen - Forsberg

Lenc - tikka - stakkestad

Önerud - dansk - Lindbäck

Tror att det är någon inställning av mods(?) som gör att det automatiskt ändras till Z. Testar med S och ser vad som händer:

Skellefteå
ZAIK

Edit: Det stämde. Förkortningen ändras automatiskt, men hela namnet förblir oförändrat. :slight_smile:

1 gillning

Aha skumt.

Idag struntar jag i om det blir poäng.

Viktigast att vi kan visa upp ett fungerande försvarsspel, bra lagspel och kroppsspråk.

Kan vi visa det kommer poängen.

Visar vi inte det så tar vi nog någon poäng hit eller dit men kommer inte hålla i längden.

2 gillningar

Jag vill se att vi spelar som vi gjorde mot LHC, då kommer vi dra in mycket poäng framöver.

3 gillningar

Åtminstone inte fuska i försvarszon, spela enkelt under press, sladdra inte med pucken.

ZAIK älskar kontringar - att komma med fart , hoppas HV kan hantera det .

Borde vara lättare mentalt att spela en sån här match när ingen tror på poäng.

Sorry. Mitt fel.

Jag gillar inte att ZAIK tog in en KHL-lirare. Z-delen är en referens till Putlers invasionskrig. De har ju Z skrivet på alla tanks etc.

3 gillningar

Magkänslan säger att Montén redan tappat truppen. Han inger inte direkt förtroende i sina intervjuer heller längre.

Tror på spelmässigt haveri och många mål i röven ikväll igen.

1 gillning

Jag tror på vinst ikväll. Det gör jag alltid. Dessutom: Jag är fortfarande i Vetlanda och har hittat något så fint som en “Redig APA” på systembolaget. Den skall inmundigas under matchen. Jag ser detta som ett gott tecken.

4 gillningar

Jag tror HV likt förra matchen kommer inleda ganska bra…Lenc slår in en retur efter 7:27 av första perioden. Sen drar Tikka på sig en onödig 2a när han inte hinner med Pudas. ZAIK gör 1-1 omgående, HV tappar allt…Monthe tuggar tuggummi och matchen slutar med enkel hemmaseger…4-1

5 gillningar

Sen kommer tugget i intervjun " vi spelar alldeles för dåligt idag " " vi har ett helt nytt lag " .

Vid eventuell förlust idag så lär ju deras mailkorgar svämma över igen.
Jag hoppas på vinst idag men tror på förlust och vi är ännu djupare ner

Jahopp… känner mig kluven. Sitter man och hoppas på stortorsk för att öka chanserna att NM ska ryka eller vill man vinna och behålla dom?

Vinner Hv ikväll så måste du vara i Vetlanda varje match. Man får icket bryta ett vinnande koncept!

5 gillningar