Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Det här var väl inte så dåligt?
Att ni tar poäng mot ZAIK skulle ha varit oväntat, det blir 0 mot Växjö men mot Leksand tar ni 3 lätta.

tyvärr har de inte lärt sig ett skit

Tyvärr blev vi inte totalt förnedrade, de räddade väll tyvärr nubbens och montens jobb 20 matcher till

Sämst att ta NOLL poäng på dessa matcher.

1 gillning

Som sagt, hedersamma förluster ger inga poäng.

Sammanfattningen är att du nog tittat på bättre ishockey än vad vi har gjort.

4 gillningar

Ni som bor i byggden, kan ni inte samlas utanför arenan imorgon och kräva deras avgång???

HV71 har verkligen inget i SHL att göra. Vilka jävla förlorare, alltså. Vilken total förlorarförening, alltså.

Så.

Jävla.

Dåligt.

Allting.

Jo Jompii vi var så nära som ett stolpskott

Hade nog varit bättre om HV förlorat med 10-1, då kanske ngt skulle hänt. Monten säger att vi hade många chanser…vi hade EN, EN chans!!

Ny säsong och ny misär.
Man hoppas och greppar efter halmstån.
Men redan efter omgång 6 har luften gått ur.

Just nu har vi ett poängsnitt som innebär 34 poäng på 52 matcher.

Nej, HV kommer ta fler poäng än så. Men alla inser, fattar vilken jävla uppförsbacke vi har framför oss?

Då är frågan. Anser styrelsen och Lindbom att Montén och Nubben pallar att springa upp för den backen?

3 gillningar

Karl jävlen står i båset och ligger under med 1 balja. Offensiven är helt död och idioten låter bara skiten rulla till 1 minut kvar. Det är lagligt att ta en timeout med 5-6 minuter kvar å ändra spelarnas mindset lite…

1 gillning

Jodå, grabben storspelade och höll nollan i två matcher.

3 gillningar

Japp och det kommer pratas om tålamod.
Kräks lite i munnen när jag tänker på det.

Jag vill inte ha den där typen i min förening! Men kolla på honom på honom för fan, ett nervvrak, röd i ögonen, karln mår ju inte bra.

1 gillning

En ganska ok defensiv kostade tydligen hela offensivenen

Äh Väntat. Hv var närmare poäng än vad jag trodde. Ortio kung. Kommer bli oerhört viktig då vi inte har någon andremålis.

2 gillningar

Om svaret på sista meningen är “Ja” så tror jag faktiskt inte vi kommer ta fler poäng än så.

Iallafall ingen förnedring. Men det är också det ända positiva. Kanske att Foppa och ortio växlat upp lite. Och Landen var bra

2 gillningar

Positivast : Ortio och Landén !

Vi får kämpa oss kvar i SHL, men i denna matchen var det nog få som trodde HV skulle ta poäng.