Bind fast Monten på toaletten och kuppa med Ohlsson ner till Jönköping.
Det enda, verkligen enda positiva med den här matchen är att vi inte blir totalt rumpkörda.
Annars är allt precis lika nattsvart som innan.
Vi tar en massa onödiga utvisningar och förlorar matchen på ett uruselt BP.
Vi skapar inte ETT JÄVLA SKIT offensivt i 5vs5. Skellefteå har koll och håller oss på utsidan hela matchen.
Vi skapar inte ETT JÄVLA SKIT i PP.
Nubben är ansvarig för det här laget och så länge han sitter vid rodret kommer den här föreningen fortsatta vara dödsdömd.
Wilander borde avgå som anställde Nubben.
Nubben borde avgå eftersom han uppenbarligen inte kan rodda ett SHL-lag till framgång.
Montén har aldrig varit och kommer aldrig vara en framgångsrik tränare.
Truppen saknar spets både defensivt och offensivt.
Om ingen agerar kommer vi spela borta mot Kalmar vid samma tid nästa år.
Fy fan.
Det bygger vi vidare på… Det bygger vi vidare på… Det bygger vi vidare på… Det har man hört förr…
4p på sex matcher. Herrgud vad dåligt!
Besviken på hur lama och trötta och osäkra vi kommer ut i tredje perioden.
Vi hade ändå en bra chans att få med oss nån viktigt poäng men såg mer ut som vi försökte försvara en ledning?? Varför??
Flera spelare bara glider runt och man kastar bara bort puckarna.
Rädslan att förlora var större än viljan att vinna.
Ortio klart bäst i HV, Lenc hade bra fart på rören, Landén var ok,
övriga spelare såg sega ut.
Hv71 BP, där har de jobba rejält. Mkt fel av Strålman i BP.
Lenc såg jag knappt på hela matchen dock.
Det här har alla ingredienser för att bli den sämsta säsongen i HV71s historia. Särskilt sett till förutsättningarna med sinnesjukt dyr trupp, och med det sagt sjukt jävla överbetald.
Vissa vill sätta likhetstecken mellan stor budget och framgång. Fattar inte hur ni tänker. Hur enkelt som helst att bränna pengar på dyra kontrakt för spelare som inte ens håller allsvensk nivå. Hur svårt kan det vara?
Det gick att se att HV skulle kvala efter 7 omgångar den säsongen vi åkte ur. Den här säsongen räckte det med 4.
Lindbom kan säga vad han vill. Det här går inte att rädda.
Härlig omstart!
4-14 i skillnad på tre matcher, vi är under isen helt med noll spelide, noll passningsspel och noll i allt.
Men gruppen ska lösa detta, en grupp med noll självfötroende och en coach som inte kan coacha. Det är kris men inget lär väl hända
Lenc är inte bra i 5 mot 5
Jag hade varit nöjd med fem, jag.
Tyckte Maalahti o Lenc gjorde mycket bra i tredje. Hade båda kunnat ta assistpoäng om inte medspelarna var sådana fummelpellar. Forsberg fick två bra pass av Maalahti.
3p hade jag överlevt med.
Det sjukaste är ändå att det är flera klubbar som känns som om de inte hör hemma i SHL.
HV71, IKO, LHC, Malmö, Rögle?, Leksand?, domarkåren.
Och underifrån ser jag inte många som gör det heller, Djurgården, Brynäs har inget att erbjuda heller.
Svensk hockey är verkligen under isen. Synd bara att HV71 ska etablera sig som lok på resan ner i träsket.
Borgström förväntar man sig mer av. Ser faktiskt riktigt loj ut långa stunder
Nardella ser osäker och svajig ut
Sjöholm, se ovan
Tikka, trodde jättemycket på honom men han ser rätt förvirrad ut. Tror dock han kommer komma in i det
Nättinen kämpar och sliter men får inte ut något alls
Strandell behöver lånas ut till allsvenskan
Jag vet att det finns en knapp att trycka på, NÄR ska den tryckas på?!
Var är den briljanta finlandsfärjan till C som vrålhyllades på försäsongen?
Försäsongen förresten… den skulle man inte bry sig om men när ens favospelare va ok där så skulle han ändå hyllas som en ”ny” spelare som äntligen skulle bevisa sig… bevisa vad? Har ju aldrig varit bra innan?
Näe, innan söndag blir till måndag förväntar jag mig att man gjort sig av med både tränare och sportchef, om de inte hänt bevisar det bara vad HV förvandlats till.
BIF och DIF har bättre trupper än HV har. Och bättre spelsystem. Iaf BIF.
Det sjuka är att vi trots den här kräftgången har ett lag bakom oss och tre lag inom tre poäng. Det är inte kört men man måste agera nu innan det är just det, kört.
Man riktigt såg i ögonen på Monten hur han inte är gjord för att vara en hockeytränare. Han är så jäkla hispig och nervös att det genomsyrar honom. Usch vad oprofessionellt detta är, bara helt jävla oproffisionellt.
Han har inte sovit, och säkert tuggat 3 kg nikotin tuggummi i båset.
Det gör dom ju inte nubben var nöjd