Några måste vara bäst i klassen av de som är “för dåliga för SHL men [kanske] för bra för HA”. Inte är det HV i alla fall, det håller jag med om.
Det dubbla och vi är helt safe alltså?
Något mindre kanske räcker denna säsongen då det är många sämre lag i botten.
Rätt otroligt, vi når troligen inte ens Play In om vi dubblar poängsnittet!!!
Malmö
MoDo
LHC
IKO
Leksand
Finns ju många räddningsplankor denna säsongen.
I en värld där det inte är kört så existerar, enligt mig, inte Nubben i HV71. Så vad han anser är ganska irrelevant då han är en stor del av problemet.
Allt började gå åt helvete när Wennerholm som vanligt börjar tala strunt med sina krönikor.
alla de lagen är är mil bättre än monten. Monten och nubbens vision är våran största motståndare dessa herrar måste bort ikväll
Börjar vi tänka i dom banorna så kommer vi helt plötsligt vara ett av kvallagen. Intressant är att alla på forumet verkar vara helt eniga angående Monten och Nubben, helt otroligt. Har vi någonsin varit så enade om vad som behöver göras?
Då såg du inte matchen,
Lenc var först fram och skapade HVs riktigt första målchans i matchen.
Han hade flest skott på mål i HV
Han hade flest tacklingar i HV
Tyckte överlag han visade mest vilja av alla i HV
Om vi leker med tanken att 65 poäng räcker till nytt kontrakt. Då krävs det 1,32 poäng i snitt återstående omgångar. Det är alltså snudd på vinna varannan match på full tid.
Vi har lärt oss vid det här laget att man tidigt kan se hur säsongen kommer att bli. Har Lindbom och styrelsen fattat? Har de fattat. Ja, då är det rätt självklart vad för beslut man kommer att ta fram till torsdag.
Beslutet är möte och nystart igen
Ja, förtroendet för både Nubben och Montén är kört! De måste bort fortast möjligt!
Misstänker det kommer pratas om stenar och lyfta/vända dom…
Tror Hv hade haft en chans idag om Inte OSL varit skadad. Han är vår näst bäste spelare efter Petersson.
Nej, det hade inte funnits en chans. Hela laget måste fan komma samman.
Har tyvärr känslan om att det inte kommer ske
Men hoppas att dom ryker nu, lämna dom utanför bussen
Jaja. Forumet levererade iaf. Som vanligt.
Nu har barnen gått och lagt sig. Nu öppnar jag min Tallisker.
Ville mest påvisa att vi behöver ta nästan det dubbla antalet poäng per match för att vara säkra. Ser mörkt ut redan efter sex omgångar.
Inte att det skulle hända eller att det bara krävs det, tvärtom. Riktig uppförsbacke redan med en coach som verkar ha tappat truppen och troligen aldrig haft något förtroende.
Vidhåller dock att det var länge sen det fanns så många riktiga räddningsplankor.
Jag som tolkade det som att du öppnade den för en timme sen👍
I allt mörker fick jag mig ett gott skratt åt tanken på Nubben som i Gällivarehäng småjoggar bredvid bussen, ropandes och bankandes på dörren samtidigt som busschauffören gör sitt bästa för att ignorera honom medan han kör ut från parkeringen. I bakgrunden står en tuggummituggande Montén på trottoaren och ser likgiltigt nöjd ut, trots att han blivit ifrånåkt.
Tänker mig första scenen från Spiderman filmen när Peter springer efter skolbussen och ropar stanna medans alla tittar ut och skrattar
Blir Ardbeg ikväll… Ska kännas att man lever när man torskat tre raka på en och samma vecka.