Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Vinner vi idag går vi iallafall om silverköping. Vågar man ens ha en gnutta förhoppning om att ordningen ska bli återställd?

1 gillning

En liten gnutta iaf. Jag ska personligen ta på mig matchtröja och städa toaletten, det gjorde jag sist vi spelade mot ZAIK och vi vet ju hur det slutade

Våra finska centrar behöver plocka fram sisun ikväll om det här ska gå vägen.

Zappat mellan matcherna och i eftermiddag och är imponerad vilken bra offensiv alla har. HV är hästlängder efter.

1 gillning

Ok då är ändå offensiven det som funkat bäst :woozy_face:

Tycker inte vi skapat nåt på två matcher :sweat_smile:

Ganska allround. På denna nivån så är han väl just nu tänkt som en stark defensiv back, med bra närvaro i det fysiska. Ska väl spela enkelt och inte göra något storartat. Har annars ett väldigt fint spelsinne, hittar fina lösningar och ett bra första pass. Relativt bra på skridskoåkning och bra avvägningar när han ska följa med upp i anfallet och när han ska täcka hemåt. Fint slagskott. Lär dock spela lite mer säkert nu med A-laget då han måste växa in i det. Spännande spelare dock.

1 gillning

Något bra är ju att Rögle ser lika jävla dåliga ut

Tur det så vi har nåt lag vi kan gå om i tabellen under serien

Och ändå ska dom ju ha så ”jävla bra” centrar och backsida

Då kör vi! Skål och lycka till :beers:

1 gillning

Lars Lindberg är rätt trevlig att lyssna på kul att han får kommentera en del shl-matcher också.

3 gillningar

Han pressade Monten också. Gillas starkt.

Strålman osar ju bara lugn och pondus. Förmodligen det enda positiva med kommande match.

1 gillning

Har monten inte sovit någonting, helt blå under ögonen

1 gillning

Monten…undrar om ngn har ett uns förtroende för honom.

Vad skall vi göra åt det?
Typ ta en timeout
Byt målvakt
Om det skiter sig för att bryta mönster

Man undrar verkligen vad som sägs där inne…

1 gillning

Hv ser taggade ut!

Nu räcker det! #Montenout

En dryg minut spelad och Zaik har redan haft två livsfarliga målchanser. Känns bra det här.