Omgång 7 (25/26): HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF

Supporterskap är fördummande i allmänhet, dystopiskt i synnerhet. Där vi är. Vi ropar hej och hoppar i bäcken. Med flit. Acceptans. En ny match är bara ett svepskäl för att kunna hatnjuta en medial eftermatchliga sågningen, förvåningen, förvirringen. Samt tomheten och handlingsförlamningen som kännetecknar vår, en gång, framgångsrik hockeyklubb. Björn.

Idag stannar vi där. Med få ord, dåliga ord, ordlösa ord. Vi håller inne på ölbärs och ångest. Vi är förbi ordens tid. Vi har fått nog av ord. Ord utan efterföljande tillståndsförändring. Tomma ord. Tom blick. Anton.

En vinst är ingen vinst. Två vinster är inte en vändning. Tre vinster är det omöjliga måste som inte ens hägrar i horisonten. Där är vi i vårt supporterskap. Dystopin.

Poddgrepp

FORZA HV71!!

3 gillningar

Snälla. Vinn idag.

Hedersam förlust idag

1 gillning

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

4 gillningar

Jag håller med.

1 gillning

Idag vänder det.. Jag skrev ju i en tråd för några dagar sedan att vi skulle dra vårt stora trumfkort. Vår fina präst som sa “det kommer att bli bra” under kvalet. VEM ser jag på den lokala butiken idag.. Japp! Gud hör vår bön! Idag vänder det! :heart_eyes: :raising_hands:

3 gillningar

HV71 ligger sist, Leksand ligger åtta och har 10 poäng, lycka till.:roll_eyes:

Någon gång måste skotteffektiviteten och ett bra xG i PP ge resultat. Jag säker att det blir proppen ur idag och på torsdag följt av en kross mot LHC. Forza HV BLÅÅÅÅ

Edit: Ska man börja be idag? Funderar på det…

3 gillningar

OM vi inte vinner ikväll är ALLA broar brända….. någon självrespekt får HV ha!

Ikvälll är kvällen jag skulle våga chansa mina pengar på HV71

1 gillning

Idag är det vinst, inget annat. Jag tror på det så jävla hårt så jag är beredd på att jinxa.

1 gillning

Problemet är att det är HV71 vi pratar om, skulle det vara till exempel Frölunda eller Timrå (tittar på tabellen) skulle det nog vara en annan sak. En vinst vore bra, men jag är skeptisk.

Du har nog sammanfattat hela matchtråden idag. Fantastiskt inlägg (och nej jag är varken dryg eller sarkastisk!)

6 gillningar

Finns inget som talar för att Hv71 ska vinna ikväll! Vi kommer ut med en frenesi men kroknar efter 20min. Mellan 20.01-50.00 är vi helt under isen för att sista 10Min kräma ut allt man har på samtliga. Det är alltså på de första 20min vi ska få maximal utdelning för att kunna ro hem en 3p! Sån hockey håller inte!

Torsk idag så måste Blomman bort från HV71! Finns ingen annan väg att gå om vi vill ha minsta chans att vara kvar i SHL!

2 gillningar

HV vinner skotten, deras målvakt storspelar. Mitt i all HV press kontrar Leksand och straffar oss. Vårt självförtroende är så dåligt just nu, så vid minsta lilla motgång så faller vi ihop som ett korthus.

3 gillningar

Jag idag:

15 gillningar

Dethär med att HV Skjuter Snett kanske har något i sig inför kvällens match ändå…

3 gillningar

Tar hellre mer skott utanför än färre skott utanför som Örebro. Lika stor andel men HV skjuter fler skott så förstår inte riktigt målet med statistiken?

Vi spelar fan i princip lika med Frölunda, där vi många stunder i matchen såg bra ut (bortsett från specialteams). Detta lag kan ju inte fortsätta förlora då? Ett lag som matchar Frölunda i prestation SKA vinna över leksand, Malmö, LHC, Djurgården med mera. PRESTERA.

Oavsett motstånd så hittar HV71 vägar att förlora. Respekten mot alla lag ska vara lika stor även om de heter Frölunda eller Leksand. Men det känns inte som vi är införstådda med att HV71 är ett bottenlag. Man agerar som om Hv är ett topplag! Alla detaljer är viktiga över hela banan i 60min. Vi har inte råd att gå ner från 100% till 95%.

1 gillning