Omgång 7: IF Björklöven - HV71

Kanske Gunnar skulle haft den, men back står 39 meter därifrån och petar med klubban…

Varför får inte Larsson stå? Trots spelövertag så ser det ju bajs ut.

Jag med… men nån gång ska HV förlora.
Kanske lika bra att det blir ikväll.

Men… det är 47 minuter kvar. Vi har vänt förr.
Björklöven tröttnar i andra.

Spelövertag? Var?

Billins räddar HV från 3-0

Gunnarsson helt utan ansats att rädda båda målen. Försvarsspelet under all kritik men Gunnarssons ageranden är extremt märkliga…

björklöven har scoutat hv väl och går på spelvändningar som hv är väldigt dåliga och o stressar dem i egen zon o vipps 0-2 trots hv spelar rätt bra offensivt men försvarsmässigt är man inte bra

Varför står inte Larsson, är han skadad?

Det gick ju att vända mot AIK så en får inte ge sig :slight_smile:

Jaha. Första förlusten ska ju komma nån gång.

Ledarna måste låta de spelarna som är heta få spela och då tänker jag på Larsson. Ska de hålla på så här med i ett slutspel?

Absolut. HV faller på eget bevåg hittills. Lappjävlarna är inte överdådiga på något sätt.

Nu kan det ju svänga snabbt i Allsvenskan, men att hamna i 0-2 underläge mot det här sopgänget hade jag inte väntat mig.

Sure Bellman…

Oj var Harald är kåt på löven

Bp nu… Inget går hvs väg… På väg mot första förlusten.

Oh, sicken billig utvisning…

2 mål på 7 skott, nära 3-0…

Även om Larsson kommer in kommer det ringa fler gånger om inte försvarsspelet ordnas upp ordentligt.

Med det sagt är jag inte emot att byta in Larsson.

Nä, dags att lyfta sig flera nivåer. Hv faller som sagt på eget bevåg, if skoteroverall gör det bra men lever mest på att tjuva snabba kontringar som det underlägsna uppstickarlag de är :unamused: