Omgång 7: IF Björklöven - HV71

det är denna underskattning av motståndet som är hv största fiende och största anledning till om vi inte klarar att gå upp, idag är en läxa och kan vara bra med förlust. Vi kan inte vinna 52 raka matcher, björklöven är bra

För mig är det obegripligt att Harald har varit HV tränare. Han verkar hata HV.

Med rimligt målvaktsspel hade vi startat andra perran med 0-0. Trist.

Back to basic igen HV. Men visar ingen ödmjukhet alls…
Däremot lite för mycket respekt.

Man måste börja med defensiven och gå offensivt. Inte tvärtom.
Sen måste man försöka dra ner på tempot lite.
Spela enkelt och i sidled när det passar.

Önskar byta plats på Kokkonen och Netterberg.

Är ordentligt jävla trött på denhär sjukt överskattade sopan till målvakt…

Enkel analys.

Vi möter ett lag som jobbar stenhårt. Jobbar betydligt hårdare än oss. Vi måste komma upp i deras nivå i kampen. Då kommer Vi vinna.
Första gången jag ser ett lag som jobbar hårdare än hv denna säsong faktiskt. Tycker annars de har varit lagets signum.

Onödigt påhopp. Bete dig.

en situation som inte skulle ha uppstått om hv försvar hade vart på topp, specielt 2-0 målet

Löven är bra med Allsvenska mått mätt, men jag tycker vi ska slå dem alla dagar i veckan. Men som sagt, är det någon match vi ska förlora så är det väl Björklöven borta.

Nä, med en bra målvakt hade vi minst haft 0-0 i första. Så här har det tyvärr varit i flera år nu…

Desto bättre lag HV71 möter desto mer uselt spel kommer vi se av HV71s usla målvakt och försvarspel. Är inte ett dugg överraskad att det ser ut som det gör med tanke på vilka backar vi har, lägg där till Gunnarsson som bara inte kan bli bättre målvakt. Sen kan jag inte minnas en enda match hittills där HV71 kommit med mest fart under skridskorna.

Så är det ju. Löven och Bofors är väl de enda som kan rå på oss någon enstaka match eller så. Jag tappar inte huvudet om vi får stryk ikväll.

Jag kan ta en förlust men inte när Gunnarsson står och sover i målet och bjuder på 2 mål.

Rejäl uppryckning i andra tack. Hoppas på repris av AIK hemma…

Det finns bättre sätt att få stryk på, ja.

Första perioden, HV tar stryk, 2 kvar. Hänga Gunnarsson efter denna är fel.
HV har 6-0-0. Så någon gång kommer en dipp. Trodde på 1-5 idag, blev fel. Vi kör på 2-6 istället då.

Med en medelmåttig målvakt hade vi ej spelat i allsvenskan nu. Jag har sagt det länge. Detta gullande med William Rahm. Vad har han presterat?

Fel? Du verkar ha missat 5 år av brutalt dåligt målvaktspel, idag inkluderat!

Kanske en förlust kan väcka HV71, kanske inte för bra om de bara vinner och vinner utan ens prestera bra.