Omgång 8 (25/26): HV71 - Färjestad BK

HV71 vs Färjestad BK

Att Carlstad Crusaders är det första som omnämns i Wikipedias sammanställning av sport i Karlstad, ligger i linje med deras fäbless för träskor och skinnvästar. Ett resultat av att vara geografiskt avklippt från civilisation, kultur och utveckling. Ett mindre samhälle utslängt i skogen, först instiftat av Karl IX för (som det kan kännas när man är där), några veckor sedan. Sysselsättningen i Karlstad [läser vidare på Wikipedia] kommer främst från garvning av läder, håltagning av benpipor och drejning. En i alla händelser bortglömd kommun där TV4 nödgas medtaga Diesel-agg för att elektrifiera produktionsbussen.

Har man som Husqvarna Garden-besökare tur, kan man idag få se några av de 40-talet numera existerande FBK-supportrarna, vanligtvis väl gömda i de Värmländska skogarna. En sportvärdens form av fågelskådning, kan man säga. Så ta med block och penna för dokumentation. I övrigt bör ordentligt avstånd hållas ty i denna isolerade population finns fortfarande spår av spetälska och rödsot.

Så låt oss glädjas över att få se det antropologiska experiment som utgör hockeyföreningen från Karlstad med egna ögon, samtidigt som vi sjunger fram våra hjältar till ännu en vinst i den (snart) långa rad av vinster som vi alltid är värda, enkom baserat på att vi är HV71.

Släpp pucken

Fransson frasserar

FORZA HV71!!

28 gillningar

Å en ingress som torde få en plats i boken (om den fanns) om ingresser vi minns :clap:

9 gillningar

Håhåjaja..Tårarna rinner i Karlstad idag…

2 gillningar

Blir komplett dundertorsk och megafiasko idag.

Defensiven klappkass. Offensiven spenderar ingen tid i slottet och gör inte hem jobbet.

Allt under 0-12 får ses som godkänt.

Mot 7 nya raka förluster.

2 gillningar

Lodin-kokain har ju som bekant tre horn i sidan till HV sen gammalt, så han kommer ta en extra lina ”Dextrosol” inför matchen och göra kaos framför Dichen.

Det här blir… kul.

5 gillningar

Jag tror matchen kommer bli jämn, men att den avgörs av individuella misstag till träskos favör. En hedersam förlust på kontot efter ett PP på 0% i afton och ett BP på dryga 50%.

2 gillningar

ang gör 3 ikväll

2 gillningar

alternativt matchstraff o godnatt….

1 gillning

3 utvisningar?

1 gillning

Finns verkligen ingen anledning till att Dicken inte skulle stå idag!

Kampmomenter kommer bli mycket svårt idag. HV kommer förlora alla dueller…

Ingen Borgman antar jag?

Njet. Osäkert även mot LHC enligt JP. Borde va tillbaka till norrlandsturnen

Om ni inför matchen laddar med att läsa Bladet…
Gör inte det.
Både på förstasidan och i Sportbladet möts man av ett nylle från Sundsvallstrakten.
60 minuter. Bara om.
Tappade livslusten.

4 gillningar

Ingår inte Linköping i Norrlands turnén?

Nej, korkad som jag är tror jag på vinst ikväll.

Värmlänningarna har gått bra så långt och är lite väl nöjda, risk för underskattning ligger i luften.

Lodin ser jag gärna mellan en sarg och en Luoto, Pasic ser jag gärna näta i mitten av tredje.

Nu kör vi över Färjestad!

8 gillningar

Jag gillar din entusiasm. De nya är alltid så söta när de kommer hit med sin pust… påssi… postvisi… glädje.

13 gillningar

Och skålar med sina halvfulla glas och inte ens inse att de snart är heltomma.

4 gillningar

Jag kommer nästan ihåg hur det var där för två säsonger sedan. Känns som ett helt annat liv.

1 gillning

Enda vinsten ikväll är två oktoberfest-öl.

Matchen nja. Skeptisk där

2 gillningar