Omgång 8: HV71 - Frölunda HC


2012-10-02 - CMORE LIVE 4 - KÖP BILJETTER HÄR

HV71 tar emot Frölunda i omgång 8. Denna sammandrabbning kommer troligtvis bjuda på fartfylld hockey med mycket tacklingar. Vill se att HV71, redan från start visar att det kommer bli svårt att ta poäng
i Kinnarps Arena. Vill även se att klacken presterar och inte bara spelarna vet att ni kan och tillsammans tar vi 3 poäng!

FRÖLUNDA HC:

Frölunda HC - Linköpings HC 1-2
Växjö Lakers - Frölunda HC 1-3
Frölunda HC - Växjö Lakers 1-2 Straffar
Frölunda HC - MODO Hockey 7-6 Övertid
Färjestads BK - Frölunda HC 2-3
Frölunda HC - Skellefteå AIK 2-5
Luleå HF - Frölunda HC 2-1
Frölunda HC - AIK 4-2

Frölunda har förlorat de tre senaste bortamatcherna mot HV71 och förlorat de 4 senaste matcherna både hemma och borta mot just HV71.

Frölundas bästa poängplockare är Joel Lundqvist med 9(2+7) poäng.

Frölunda har gjort 22 mål på 7 matcher men även släppt in 22 mål.

HV71:

Färjestads BK - HV71 2-3 Övertid
HV71 - Brynäs IF 2-1 Övertid
HV71 - Skellefteå AIK 1-0
Timrå IK - HV71 2-4
HV71 - AIK 5-3
MODO Hockey - HV71 3-1
Rögle BK - HV71 1-4

HV71 har vunnit de tre senaste hemmamatcherna mot Frölunda HC och även vunnit de 4 senaste matcherna både hemma och borta mot Frölunda HC.

HV71s bästa poängplockare är Jason Krog med 8(2+6) poäng.

HV71 har gjort 20 mål och släppt in 12.


Vad tror ni om matchen?

Jag tror att din lagstatistik inte stämmer riktigt. Frölunda har målskillnad 22-22, HV har 20-12.

Matchen tror jag att HV vinner med 4-1. Kolan gör ett, Davidsson ett. Sundh gör också ett mål. Och Fasth!
Frölundas mål görs av Tolsa.

Vidare tror jag att HV drar på sig fem 2:or, bland annat en hakning av Luoma.
Frölunda drar också på sig fem, kanske sex, tvåor. Bland annat en tripping av Dick Axelsson.

Ändrat! Tack. Lite smått trött så tog statistiken direkt från hockeyligan utan att titta igenom det riktigt.

Svår match att förutsäga, Frölunda har ett par riktigt bra spelare framåt men Hudacek tillsamans med FHCs försvar har verkligen inte varit stabilt så finns ju anledning att tro på en målrik match.
Har jag tänkt rätt så vinner HV med 2 eller 3 mål så jag hoppas på en 6-3 vinst.

Målar: Fasth, WK, Fantenberg, Rakhshani gör Hat-trick.

Målvakterna i Frölunda har ju inte glatt dom precis hittills. Skulle inte förvåna mig om det rena rama motsatsen nu istället.
Men jag tror och tippar med hjärtat.
Jag tror att målvakterna kommer vara likadana igen och HV lyckas producera mål.
6-1 är mitt tips. :wink:

Som vanligt är match mot Frölunda ett måste att vinna för att tysta alla
Frölundaiter i Borås. Kan fan tro att Borås tillhör Gbg mellan varven.

Hoppas verkligen Hv kör över dom och att man kan gå med huvudet högt.

Målvakten i Frölunda gör idioträddningar men kan likväl släppa en bakåtpass.
Hoppas att det lossnar för mer än bara 18-9-8 nu för det kommer behövas.
Tips 4-2 till Hv
Mål: Sundh, Rakshani, M.Karlsson, Nilsson

Om Hv spelar som de gjorde mot Rögle så vinner dom. Jag tippar 5-2.

Fantenberg skjuter sönder stolpen i första sen gör han mål i andra. Sundh, Krog, Nilsson och Fasth målar också.

Buuuh! Slag under bältet!!! :wink:

Jag tror hv vinner konfortabelt med 5-2 efter minst ett mål av Raksh%**n! samt en soloprestation av Luoma från bakom egen kasse (oklart hur den prestationen slutar).

Förra matchen mot RBK är den enda match jag missat hittills i år! Självklart gör HV en kanonmatch. Nu hoppas jag grabbarna är precis lika sugna i morgon. Skulle vara underbart att få tvåla dit självgoda FHC!

5-3…

Pettan
Ferna
M. Nilsson
Rhett
Fasth

Rosseli
Tolsa
Lynch

5-1 PC sätter 2!

Dick Axelsson verkar missa matchen pga av känningar av gammal skada i knä… Även Kahnberg tveksam - bara Fälth borta från HV?

Olimb då?

Har för mig att han skulle vara borta ett tag? Så han lär ju inte vara med.

Ja han är inte med, han var nog för självklar för att jag skulle tänka på han… Slet väl av ett ledband i knät förrförra matchen så borta 1-2månader till…

Wild West Support tråd med “troliga” laguppställningar.
mittzonen.wildwestsupport.se/vie … ?f=3&t=223

Inte många som tror på sitt lag och skönt att slippa se såna negativa inlägg på detta forum.
Hv71 kommer Alltid att inge respekt och styrka :smiley:

Tror det blir stora siffror som det många gånger blir.
5-1 blir det och Fasth/Krog/Rakhshani kommer att ha stor lekstuga.
Vore otroligt skoj om Dyk är med.

5-1till HV. Wesslau stänger matchen.

Målskyttar:
Carlsson, Nilson, Krog x2 och Davidsson drar till med sitt första mål för säsongen!

tror faktiskt hv kör över frölunda
6-2 rakshani 2 fernholm sundh davidsson liket

3-2 e.fl.

Då man bor och pluggar i Göteborg hoppas jag innerligt på att HV kör över dem totalt!
Tippar på 4-1 till HV (någon gång borde man få rätt, inte sant?)

Målskyttar vågar jag inte chansa på, men hoppas Kaptenen sätter sin första balja för säsongen!

Vad säger Glenn fansen om att du håller på Rätt lag.
Vore riktigt skönt om #76 får måla, gärna som matchens lirare :slight_smile: