Omgång 8: HV71 - Frölunda HC

4-1 till HV71. Rhett, Snöret, W Karlsson och Fernholm. FHC: Brunnström.

Hv gjorde sin klart bästa match för säsongen i Lördags. I torsdags gjorde man sin klart sämsta match för denna säsongen. . Nu hoppas jag att man höjer upp lägsta nivån rejält, man kan alltid kämpa och åka skridskor, vilket man inte gjorde i Torsdags . Sen att spelet inte alltid sitter helt får man leva med. VF hemma brukar HV vinna. VF är alltid ett svagt bortalag. Hv vinner denna match om man har en bra inställning och är hyfsat effektiva. Man får inte slarva med några detaljer, Hv är som vanligt sin största motståndare själva. 5-2 tror jag på. Davidsson gör sista målet i tom kasse. . KÄMPA HÅVE! KÄMPA! .

Jag tror att det kommer att bli en ganska fartfylld match med ganska många mål (6-7 stycken).
HV71 har ju som sagt startat säsongen riktigt starkt och vunnit alla hemmamatcher. Dessutom så har de vunnit de fyra senaste matcherna mot Frölunda så om man ska efter det så borde HV71 vinna ganska enkelt.
Jag tror dock inte att blir så lätt men att HV71 går segrande ur striden med 4-2 alt 4-3.
Målskyttar: Jesper Fasth, Johan Davidsson, Mattias Karlsson och Rhett Rakhshani.

Äntligen matchdag :slight_smile: Tror faktiskt det blir en hel del mål ikväll så mitt tips blir som följer

[size=170]5 - 1[/size]

Målskyttar:
#18 J Fasth
#25 M Karlsson
#8 R Rakhshani x2
#76 J Davidsson

Jag tycker Frölunda ser ut att göra en av sina bättre säsonger. Långsiktigt borde de kunna etablera sig i toppen med det publikunderlag de har och förutsättningarna i övrigt (iofs äger de väl inte sin arena…). De hade ju några bisarrt dåliga år trots på pappret stark trupp (med UD i båset ju).

Som någon påpekat är Fiskhandlarnas målvaktspel emellanåt magiskt men över tid alldeles för ojämnt. Skador påverkar också till deras nackdel. Men jag betraktar ändå Glennarna som ett farligt lag att möta. Skitsamma, det finns inget lag i ES man kan möta med annat än 100%-ig inställning. Bara att gå ut och sätta takten direkt.

Jag hoppas få se matchen på nätet uppe i det legendariska Jönne/HVA-nästet Villan 1951 i Funäsdalen. Medtager laptop och nyinförskaffat Csport-månadsabb. Offrar till web-tv-gudarna genom att urinera i sidvind med utsikt över Ljusnan i närheten av Järvsö. Kräks på Cmore/Csport om de sumpar en match till. Skall skriva finans-PM i pauserna och då vill jag inte skaka av ilska.

Forza HV! 5-3 är mitt tips! Äckligt jämnt tills mitten av tredje när fiskhandlarna drar på sig ett par 2:or och Kapten gör sin första kasse. Sista i tom kasse av Sundh.

// JV

PS. Någon som vet om man kan timeshifta SRs web-radio några minuter? Vore fint om man kunde få radion med samma fördröjning som web-tvn (ofta) har så man kan välja radiosportens ljud till bilderna.

De klagar nästan lika mycket på Bäckma som vi klagar på Louma.

Om vi unyttjar deras svaga målvaktspel kommer detta bli en kul match. 6-1 hoppas jag på ;D Sundh, Rhetr*2, Fasth, Petrasek, W.Karlsson

Kvällens omgång känns spännande. Går resultaten i matcherna HVs väg så kan man skapa en hygglig lucka till övriga lag (tillsammans med Luleå).

Haha bästa jag läst på länge :smiley:

Nu tror jag på en riktigt jämn kamp där HV71 drar längsta strået.
3-1 där 3an sitter i öppen kasse!

Vore kul om PP kom igång, särskilt med gamla gubbarna. Samt vill jag ser lite mer av William Karlsson.

Krog och Rhett kör ju redan på bra!

Äntligen dags att tvåla till frölunda igen!
Idag nätar både Sundh och Snöret.

Idag blir det stora siffror :slight_smile:

Haha, de verkar förtjusta i Bäckman!

Kommer ihåg när han kommit hem från NHL och Columbus, och snacket gick - som alltid - att nu har en riktigt grym NHL-back återvänt, frälsning, osv.

Det brydde sig inte Tedenby om… :smiley:
Snurrade upp Bäckman som fan i första mötet, vill minnas att han blev så uppsnurrad att han ramlade på isen? :laughing: :laughing: :laughing:

Största hotet mot HV-vinst idag är om FHC lyckas med den spelidé som man uttrycker på sin hemsida. Den går ut på att störa HVs maskineri genom att inte ge HV tid att bygga upp. Dom har hittat HVs akilleshäl, som jag ser det. HV har många skickliga spelare, men vissa är beroende av att vara ohotade med pucken. Detta gäller särskilt i egen zon och i uppspelsfasen.

I sina bästa stunder vårdar HV pucken väl och försöker spela sig ur egen zon. Man kommer in i anfallszon på 1-2 rappa pass.

I sina sämsta stunder hamnar man i tidsnöd och då kastar man bara iväg pucken, rensar dåligt i egen zon eller spelar på redan markerade spelare som hamnar i problem. Samma sak med uppspelen. Backarna transporterar puck från egen zon, genom mittzon mot anfallszon, med stillastående forwards på offensiv blå som inte kan jaga pucken när den dumpas in.

Ska bli intressant att se hur matchen utvecklar sig. Förra säsongen tycker jag att HV helt saknade ett tryggt grundspel, med ett säkert passningsspel, att falla tillbaka på när matchen inte utvecklades som dom ville. I år har det dock hittills sett bättre ut.

Jag tippar 4-2 till HV, men det är inget jag sätter pengar på.

Kom igen, HV!

Menar du detta. 4-1 slutade matchen och hittade tyvärr ingen film :frowning: mobil.aftonbladet.se/sportbladet … 6002210.ab

Haha, de säger inte så mycket, min småländska är fortfarande väldigt bred, har ju bara pluggat här i dryga 3 års tid. Däremot blir man ju kallad än det ena, än det andra i Scandinavium när man är där. :slight_smile:

Just precis! Mös något otroligt när Tedenby satte Bäckman på plats. Allt snack inför säsongen hade ju handlat om hur Bäckman skulle komma hem och dominera… :slight_smile:

Det här inlägget på wildwestsupport har en aning bitter ton:

Jari Tolsa — Joel Lundqvist — Sebastian Collberg
Anton Axelsson — Per-Johan Axelsson — Fredrik Sjöström
Mats Rosseli Olsen — Mikael Johansson — Fabian Brunnström
Fredrik Eriksson — Nicklas Lasu — Kristoffer Wikner

Känn er hotade!

Nä. Tillåter ni det anfallet att ens göra ett mål idag kan ni lägga ner verksamheten :slight_smile:

Det ska bli intressant att se den så omtalade Fabian Brunnström. De har ju vid namn åtminstone 3 st forwards som man kan ha ögonen på.

Här är matchrapporten jag ser i min spåkula:
HV bjöd på en rhett bra krog-show utan några djup-dyk. Det såg tryggt ut i försvaret fasth det hade behövts en fälth-herre. HV hade en sundh inställning från start. Man led inte för mycket när man luomade hem från arenan.

WTF :laughing: :laughing: