Omgång 8: HV71 - Frölunda HC

Blir 6-2 idag boys!

Förhoppningsvis släpper det rejält för vår Kapten idag, tror även Mackan stänker dit minst två mål idag…

Sorry, möte med Frölunda lockade fram ordvitsaren i mig :wink:

Dagens domarduo, Wolmer Edqvist och Mikael Sjöqvist…

Man börjar ju undra om det är en frölundait i förklädnad… :astonished:

Tyvärr har jag insett att jag, precis som Norrastååå, är en csports bitch och kommer därför köpa tjänsten med start ikväll.
Hoppas då på en Hv vinst som kan ge mig lite glädje i all sorg.

Finns det något värre än realisationen att man är en csports bitch?

Patrick Galbraith står i mål för Frölunda…

Då kan vi vänta en massa BP för HV:s del

De försöker “psyka” oss, synd att han inte är lika bra som “den fete dansken” var förra året :wink:

Fantenberg i förstafemman är en mycket glad nyhet tycker jag!

Det är han verkligen värd!

Tar vi med oss spelet från Röglematchen så vinner vi den här matchen ganska lätt. Frölunda har dessutom en sämre målvakt än Rögle.

Däremot minns jag hemmamatchen mot Saik för några veckor sen. De hade ju också många på skadelistan och självklart skulle vi “köra över dem” och “vinna lätt”. Vi vann med 1-0, en vinst som satt jävligt långt inne.
Lite samma situation över matchen ikväll och jag tror ju att Hv som vanligt i såna här matcher, kommer ha mycket svårt att sätta dit pucken.

Tippar med hjärtat: 4-2
Tippar med hjärnan: 2-1 efter sudden.

Vill se fullt ös från första början nu. Ta tag i matchen direkt o inte vänta 10 min att komma in i matchen som de lite vart innan.

Wesslan är följsam och vaken som vanligt, bra första agerande på Tolsas “friläge”!

Klacken håller bra låda av sändningen att döma.

Fasth där skall de vara mål

Louma serverade just Fasth öppet mål som missar skottet.

Där visade Luoma vad han kan göra när han är på rätt humör.
Den framspelningen förtjänade ett mål.

Nej, jag är lite bekymrad över att VF är så på i offensiven och HV är lite efter. I övr: Andreas Andersson verkar inte ha det så kul i Karlstad idag, 3 mål bakom sig efter mindre än fem minuter…

Nu ska de ringa! Fanten!

Herregud…

faaaan vad klantigt