Omgång 8: HV71 - Frölunda HC

Fjoårets målvakter har släppt in 5 mål på ca 11minuter. Rätt nöjd med Wesslan :stuck_out_tongue:

Va fan… Trodde det blivit mål. “Nu ska de ringa” Trodde CegSports var en halvminut efter. Nu är jag besviken :smiling_imp:

Hv måste spela enklare i defensiven, för konstruktivt. Back to basic. Offesivt ser de ok ut men tycker Frölunda vart lite hetare och bättre hittils.

jaaaa. Marcus Nilsson!

Nu är det 1-0

MACKAN

Nytändning? Definitivt

snacka om psykologiskt mål 19.55!

Haha sorry… kom nu ist då!:wink:

Marcus Nilsson så psykologiskt viktigt i en annans tempofylld match som är relativt jämn.

Tack Mackan! 1-0 :smiley:

Fan va gott. Psykologiskt viktigt mål i en sådär första period!

Känns som om HV vann första halvan sen tog Frölunda över mer och mer. Frölunda lyckades med sin taktik att stoppa snabba hvuppspel i kombination av sämre hvpassningar.
Bra att HV lyckades göra mål i slutet.
:slight_smile:

Hyfsad tabbe de där.

Är orolig över Davidsson. Har nog aldrig sett han såhär dålig som han har varit under säsongsupptakten. Har han lyckats med en passning idag? Måste verkligen komma igång. Känns nästan rädd när han spelar, slänger puckarna omkring sig.

Vilken supertavla av Gailbrath (stavning?)!!!

Frölundas målvaktspar suger, Hv;s är stabila. Det omvända scenariot från ifjol.

Kan han vara småskadad. Såg ut som i ett byte att han bara försvann in i båset. Ville inte attackera efter en icing. Istället var det Sundh som tog över…

De sitter väl nu, ler och bönar att Lundqvist ska komma hem tidigare :laughing:

En helt okej första period utav HV71. En ganska jämn period som jag tycker Frölunda vinner på poäng. Riktigt skönt dock att HV71 får gå in i pausvila med en ledning. Jag skulle vilja se att HV71 trycker till och vinner lite mer närkamper och “andra puckar” samt lite enklare spel i egen zon. Ser dock helt okej ut :slight_smile:

För min del räcker det att de vinner den pucken som är på isen, där och då! :laughing: :laughing: :laughing:

till er som inte ser matchen… 1-0 målet
youtu.be/0bZ8UfYRTUw

Från mittzonen.wildwestsupport.se/vie … 3&start=50
5 sekunder kvar, ensam HV-spelare driver upp på högerkanten och bara drar iväg en isare mot mål i höjd med förlängda mållinjen, 2 meter från sargen. Går in.

:laughing: :laughing: