Omgång 8: HV71 - Södertälje SK

Japp. Tydligt idag.
Mycket bra period av Hv. Motståndet är iofs riktigt uselt hittills.

Huthala är kung! Bra period av hv!

Undra hur bra Hutala kan bli när han kommer i form. Sjuk utdelning på den killen.

Min känsla. Än så länge. Av det jag ser. Är att det inte bara varit snack från HV:s sida, att man tar allsvenskan på allvar och vet att det kommer att bli svårt. Det känns som att man inte ser längre än till kommande motstånd. En match i taget. Små, små steg mot det slutgiltiga målet. Man är ödmjuka.

Lite som när Pettan inför säsongen 09/10 gick in med mindsetet att han skulle spela varje match som om det vore en final. Så känns årets HV-upplaga efter 7 matcher och en spelad period.

Tycker han spelar smart dessutom, gör flera bra saker där ute. Hoppas han hittat tillbaka till sina glansdagar.

Det var fanimej den ärligaste pausintervjun jag någonsin hört……

En klyscha, men fan vad viktigt om HV kan verkställa detta.

Vem sa vad, för oss som inte kunde leva med degradering och sa upp CMore :blush:

Håller en liten tumme på varje hand för Hästen och Tingsryd.

Hehe. Han verkar ju vara hur skön som helst den killen. Ödmjuk!

“Alla lagen kommer vilja slå HV och spela sina bästa matcher mot dem”

clown emoji

Skulle vilja se Larsson i målet.
Tycker att han verkar ha ett fint spelsinne och Gunnarsson har inte inlett säsongen bra.
Frågetecken även för Nybeck, Netterberg och Kokkonen.
Önskar även en spelskicklig back till för bättre djup.
Annars är sur gubben här rätt nöjd :smiley:

nu är våran “sportchef” i HVTV igen å härjar… :unamused:

Kommer säga nått som jag sällan sagt. Bertov gör det bra i första tycker jag. Han verkar vilja mycket och är hungrig och jag tycker inte han klantat sig en enda gång hittills. Tummen upp.

Kul att Karlström får lite tid med.

Pontus Netterberg har 12:e mest istid bland forwards (drygt 10 minuter). Ändå uppe i 3 poäng på 6 matcher. Känns som att det finns en del sparkapital där. Väldigt nöjd över att han får chansen ikväll.

Därför att man tycker att det är värt att ge Gunnar chansen till revansch är viktigare. :confused:
Säsongen är lång och vi är i omgång 8…

“produktionen” på denna match är lika usel som alla andra i HA… man får vad man betalar för.

nu sitter kommentatorn å gubbljuger när han inte kan se att netterberg styr pucken snyggt i mål… som sagt allt i HA är i lhc-klass. Fy fan vad jag avskyr lhc.

Älskar slutledningarna. Det låter rimligt allting!

Vi slipper i alla fall det gula sunkfiltret som de verkar smälla på på de flesta matcher…kamerorna från shl kanske sitter kvar i HG.

var är forsberg?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa