Omgång 8: HV71 - Södertälje SK

Lätt.

YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley: YES :smiley:

”Starkare framför båda målen” snackades det om efter Björklöven.
Hv lyssnade.

Yes :smiley:

önerud måste få den va?

Man kan väl påstå att tingen är med oss ikväll :smiley:

Ett bra lag har turstudsar med sig.

dags att försvara bp-statsen

Eller som Ingmar Stenmark sa Jag vet inget om tur. Bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag :smiley:

100% enkelt

Bp

vilket jävla uselt avslut i två-mot-ettan av SSK :smiley:

Tänkte på det med. Han blev nog skraj. :laughing:

Hoppas Gunnar håller nollan så kritiken mot honom kan avta lite, hittills så är det ju helt rätt att låta honom stå och “komma igen” efter senast.
Nästa match får Larsson gärna stå

+1

enn SSKare försöker gruffa med Kokonen i mittzon, faller på eget grepp å får en smäll på snoken :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Looooser. :smiley:

Ja, fast samtidigt spelar HV-backen utmärkt försvarsspel. Tvingar puckförande spelare att passa pucken istället för att avsluta själv. Passen tvingas bli en flippass och eftersom skickligheten är lägre i HAS så kan inte SSK-spelaren förvalta den. I SHL hade det varit mål alla dar i veckan. Men som sagt - utmärkt försvarsspel av HV-backen.

stabil andra man bevakar lite men inget anmärkningsvärt

Han är överallt och gör väldigt mycket i spelet både med och utan puck. Väldigt nyttig, trots att han inte gör mål på alla lägen han får. Men han är som sagt väldigt nyttig och tar stort ansvar för lagspelet. Jag är väldigt imponerad av Forsbergs inledning av säsongen.

Då har HV tre killar top fem i skytteligan och Foppa är inte en av dem.