Omgång 8: Linköping HC - HV71

Ikväll kör vi över lillebror och ta 3 nya poäng. Skönt att se att spelbolagen inte fattar att vi är på gång och därför ger bort pengarna :slight_smile:
oxybet.se/link214ping-vs-hv-71/e/4177765/

Halvdan klass på det förstainlägget.

Men men, HATA CLUBEN! Lirar Beach?

Ingen Beach idag. Debut på lördag i bästa fall. jnytt.se/jag-lider-med-mattias

“Någon junior” måste väl bara bli Pilut? Förstår inte hur Uffe tänker annars. Våra backar gör mängder av misstag, och Pilut har sett till hela säsongen varit en av de säkraste posterna, även om han hade en tuff match senast.

Linköpings HC-HV71
Läget i Linköping: Daniel Grillfors är ett frågetecken. Christopher Fish kommer att vila och Jakub Vrana kliver in i hans ställe. Dessutom är Johannes Salmonsson tillbaka i spel.
Är trea i tabellen men förlorade med 1-3 i senaste matchen mot Örebro.

Läget i HV71: Johan Davidsson, Johan Johnsson, Andreas Jämtin, Mattias Karlsson och Marcus Nilson är skadade. Lånet från Chicago, Kyle Beach, är spelklar tidigast till matchen mot Färjestad på lördag.
Nedsläpp: 19.00, Cloetta Center.

Ajajaj att Nilson är skadad också. Dock “Enligt Dahlén ska det handla om en lindrig skada och förhoppningen är att han ska kunna spela redan på lördag.”’

Junioren är troligen Rasmus Strindö: eliteprospects.com/player.php?player=43989
“Strindö är en snabb, spelskicklig back som gärna följer med i anfallen. Duktig i powerplay.”

Personligen tycker jag det är bra om man testar fler J20-backar än Pilut, även om jag gillar honom.

Förstår inte varför man inte ger Axel Eidstedt chansen. Spelar i förstabackparet i J20 tillsammans med Jansson och får väldigt mycket speltid. I BP så känns det som att han är inne hela tiden och röjer verkligen framför mål på ett sätt som spelarna i A-laget borde ta efter.
Problemet är att vi har starka offensiva backar men de agerar ju ibland likt yra höns i egen zon. Tycker därför att Axel hade varit perfekt.
Strindö är dock en väldigt intressant back som imponerat stort i J20. Väldigt vass i PP och gör inte bort sig defensivt.
Kollar man på alla backar som finns i J20-laget så skulle jag se Axel Eidstedt och/eller Jimmie Jansson i A-laget.

Har en dålig känsla inför kvällens match. Känns som att LHC kommer att köra över HV71 ganska rejält.
Det offensiva ser helt okej ut men defensiven känns väldigt svajig. LHC har ju ett par riktigt vassa forwards som inte är sena att utnyttja motståndarnas misstag.

Christoffer Törngren, Rasmus Strindö och Erik Andersson är ombytta ikväll. Dessutom kommer Filip Sandberg att spela från start

Efter frölundamatchen var det många som undrade om inte HV borde ställa upp med j20-laget istället för de som spelade.

Varsågoda: J20-laget (nästan)

På det glada/hemska 90-talet och i början av 2000 var fusklunda i scandinavium ett riktigt spöke för HV och många ggr har jag oxå framfört en önskan om att se just J20-laget på isen istället för a-laget, så jag förstår sentimentet! Men idag tror jag på vinst, TROTS många junisar.

Det har ju gått bra på bortaplan mot cluben med halvskadade lag tidigare.

tror dock det blir svårt ikväll, men hoppas såklart på seger med en liten marginal.

Nyckeln ikväll blir att stänga ner LHC:s förstalina, de står för nästan all produktion framåt i det laget, minimera misstagen och inte massa onödiga utv…

Någon som har en laguppställning eller åtminstone den förväntade? :smiley:

Ser ut som att Davidsson kommer att stå i båset ikväll och härja, gillart :slight_smile:
Källa: instagram.com/p/fAcm0INOP9/

4th Line
23. Strandberg, Sebastian
90. Brithén, Ted
28. Bengtsson, Anton

3rd Line
29. Sterling, Brett
26. Holzapfel, Riley
79. Lindström, Johan
27. Williamsson, Jesper
5. Larsson, Johan

2nd Line
13. Törngren, Christoffer
9. Krog, Jason
11. Gagnon, Aaron
73. Johansson, Stefan
22. Petrasek, David

1st Line
72. Carlsson, Patrik
71. Karlsson, William
16. Sandberg, Filip
6. Fantenberg, Oscar
33. Fälth, Elias

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

Extra Players
18. Andersson, Erik (LW)
24. Strindö, Rasmus (RD)

Tråkigt att Nilsson är borta som var så grym förra matchen, Får hoppas att Filip bjuder upp till spel ikväll istället och hittar bra kemi med den kedjan. Tror det här blir en riktigt bra chans för honom att visa vad han går för. Lite lättare att spela med Wille och Carlsson också en de andra han spelat med. Min förhoppning är att det stämmer jättebra och dom får en jävla snurr på LHC.

Sen hoppas jag att det blir lite Vi ska FUCK FUCK FUCK, o sen Fuckar vi ändå mer :slight_smile: Med andra ord åka mycket skridskor med mycket intensitet som mot Modo. Tror det blir bra det här efter en bra match senast o lite mer mod ingjutet i grabbarna. Ser fram i mot matchstart med Gunnarsson i mål som storspelar återigen, Vi får hoppas han slipper storspela allt för ofta och vi flyttar upp spelet i den andra zonen istället. Heja HV71…

Dags att komma i stämning nu till matchen eller vad säger ni.

youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI

youtube.com/watch?v=lYHA_7vxrgc

Även Dahlén verkar missa dagens match.
expressen.se/sport/hockey/sh … n-mot-lhc/

Dahlen sjuk och är hemma? mmhm

Det ska nog gå bra ändå ska ni se, Han ringer väl i pausen och skriker Fuck Fuck Fuck annars :smiley:

HA HA HA :laughing:

Kan det vara så att tomten kommer med en tidig julklapp i år? Kan det vara så underbart att han är på väg/har fått dojjan?

Alla expertkommentatorer sågar valet av Gunnarsson och tycker att Wesslau skulle få fortsatt förtroende, Hur kan dom säga så, är dom dumma eller? Hade Wesslau stått förra matchen så hade vi säkert fått stryk, Gunnarsson har låtit oss ta poäng, oavsett hur bra Wesslau är när han är på topp så är han inte det just nu, men Gunnarsson är, Låt bäste man spela helt enkelt, vi måste ju kunna ta poäng hallå, Det är det de handlar om inte att låta en målvakt som är i en svacka få stå så länge att vi inte har chans på slutspel till slut, Tycker han har fått chansen i år och det har inte fungerat, nu låter vi Gunnarsson få chansen, Gunnarsson förtjänar chansen eftersom han spelat bättre.

Inte bänkar man Filip Sandberg om han börjar ösa in poäng bara för att göra plats åt typ Aaron Gagnon som kanske spelat jättedåligt. Spela dom heta spelarna tills dom är motbevisade.