Omgång 8: Linköping HC - HV71

Ja, mycket märkligt. Gunnarsson har varit klasserna bättre än Wesslau.

Märkligt är det också att Dahlén plötsligt är sjuk. Var han inte med på morgonens värmning - någon som vet? Så fattade jag det av artikel på HV71.se. Oavsett om man är pro eller anti - men visst är det som sagt märkligt att han är sjuk inför en sådan viktig match, och även med tanke på den situation HV befinner sig i.

Helt ok inledning :slight_smile:

Helt otroligt att Boorken och Blomsten tycker det är fel att peta Wesslau. Tycker att han ska få stå många matcher i följd och känna förtroendet och i så fall spela sig ur laget! Vad är det han han har gjort under hela 2013?
Jag tror tyvärr inte att Gunnarsson kan ta oss till toppen men han är ju bättre än Wesslau för tillfället och den bästa måste ju stå. Hur som så har vi ett problem med målvaktspositionen och det lär ju inte värvas en ny målvakt så det blir en tuff säsong om inte GW hittar formen eller JG utvecklas snabbt och mycket.
Är det en slump att UD är sjuk eller har han fått silkessnöret redan? Är ju lite skumt faktiskt.
Känns som vi är underdogs i kvällens match och tror personligen det blir förlust tyvärr.

Grym start, hade bara några av de avgörande passningarna varit aning bättre hade vi haft mål för hv nu…

vafan

varför åker hv alltid ut på denna skit?

Hur kan Pettan gnälla på den utvisningen, klubban högt upp på armen, fullständigt onödig uvisning igen på Pettan

Jättebra start med bra tryck från HV71, Utvisning nu för slashing tyvärr.

fan… hur jävla trög är pettan… han måste ju ha haft 50 MILJONER sånna jävla utvisningar sedan SHL startade…???

Fan…

FAN. Arlbrandt. Jobba på hv!

för att utveckla… VAFAN tror han att han skall uträtta med enhandsfattningen när han killar lhc-clownen på handskarna med klubban? han vet ju att de tar utvisning för det i 7 fall av 4… :imp:

Nära nu… tryck in 1-1 nu då…

Dahlén var med på förmiddagsträningen och varför en inte är med nu kan jag tyvärr inte kommentera.

Varför gnäller ni på Petrasek för? Det var Gagnon som fick utvisningen…

Sir Ward: kan inte/vill inte/får inte?

Dahl’en är väl sjuk!
Även tränare kan bli sjuka, faktiskt.
Klart han stannar hemma då, istället för att smitta ned hela laget.

bra fråga… jag har bara ljudet på… kommentatorn sa pettan…

Liket och Sterling har legat på bra idag :slight_smile: Båda har nog tacklat 10 ggr var idag. hehe

chips-arto är skitglad :frowning:

PP för Hv nu. Dags att kvittera och sätta Kolmårdstrollen på plats.