Omgång 8: Linköping HC - HV71

Skaplig räddning… tyvärr :imp:

Tur det var blåst annars 2-0,Gå nu för 1-1 :slight_smile:

När ska Petrasek lära sig att han inte är Johan Åkerman?

Domarna har börjat dåligt och det är därför Petrasek klagar på de. HV hade momentum och skulle kanske ha haft ett par slashing-utvisningar med sig men istället får LHC PP och gör mål. Gunnarsson mål för övrigt.

Att Arto vill få det där till en räddning, t.o.m årets räddning är ju ett bevis på gubbens hockeykunskaper. Engstrand ramlar och råkar rädda med klubban. Bravo.

Tycker annars att HV gör en riktigt bra match. Lite bättre precision i avsluten och sista pass så vänder vi.

Köp en lott för fan jävla babyface-Engstrand…

Vad är dealen med Bengtsson idag? Sett minst tre ggr då han har pucken under kontroll men ändå lyckats fippla bort den.

chips-arto: “lhc har haft de hetaste chanserna”

dumstrut på

Panik på Arto. :imp: :imp: :imp:

Synd. Hv borde minst haft 1-1… Men vi kommer igen!

Vet att många plussat för Strandberg och visst, han åker skridskor, visar sig, men jag personligen tycker att så fort han får pucken så tappar han den bara, det händer absolut ingenting…

Vi spelar riktigt bra idag, Bara det där lilla sista som saknas i avgörande läget, Man skjuter utanför eller tar för lång tid till skott, Eller får inte tag i pucken. Lite så ser de ut, Får man det sista att stämma så ska de bli mål. Måste dessutom kunna träffa mål i 1.5 meter ut från målvakten helt friställd. Alla andra lag gör mål i ett sånt läge. Nä Putte Carlsson nu får du sätta nästa läge.

Annars läser vi spelet väldigt bra och snor många puckar i mittzon och vänder, Men vi får inte riktigt dom där öppna lägena som Linköping får på HV71 när dom kommer ganska fria i slottet. Nu vände rvi matchen i andra perioden tycker jag med ett tidigt retur mål. sen öser vi på.

Hejja HV

Ja jösses! Rent spelmässigt så spelar ju HV ut LHC i första perioden och skapar chans efter chans! HV gör i princip allt rätt utom MÅL! Helt klart bästa perioden hittills i år. Man spelar som ett lag för första gången.

Men det är alldeles för dåliga avslut. Man måste sätta dit den nu i början av andra.

Sen undrar jag vad som har hänt med Krog? Tekningar är han fortfarande bra på, men i övrigt är hans spel som bortblåst! Långsam med dåliga passningar och usel på att skydda pucken, vilket han annars brukar vara bra på. MYCKET besviken på honom hittills i inledningen av SHL.

Hyfsad period av HV, bra press över hela banan till och med i försvaret. Tyvärr förlorar vi momentum pga av det lite billiga målet. Men tycker vi spelmässigt är bättre än LHC i första och har flera bra chanser. Fortsätt sätta mer press och jobba jobba

Han vet inte vad han snackar om, HV hade tre ypperliga lägen i “slottet” där det ska va mål och ett friläge av Purre.
Mycket bra period av HV men likt förbannat ligger vi under pga Gunnarsson blandar och ger, han ska inte släppa en sådan enkel retur i fri sikt.

Men hur kan de fortfarande tro att det “intuition” i räddningen. Han blir pååkt av HV-spelaren och försöker filma till sig en utvisning. Då har världens tur och pucken träffar klubban.

Sorry för tjatet men det kokar i mig när Arto och Boork inte kan se dessa detaljer i repriserna.

Håller med dig. Strandberg får förvånansvärt mycket speltid sett till prestation. Dräller med pucken och sumpar chanser gång efter annan. Tycker han drar ner sin kedja helt klart.

Mycket bra tryck i det kokhetta derbyt i Linköping. Not…
Northbanks utröstar ju wajt lajons 90% av tiden känns det som

Tycket det ser ut som han försöker filma till sig en 2a för GT interference. Han glor surt mot domaren efter “räddningen”

Liten fråga:

Exakt vad bidrar lille Sandberg med?

Det var en snygg räddnig, de kan vi ge han. Hv spelaren var på han och hur mycket han förstärkte skall jag låta vara osagt. Ingen aning ifall han var utanför målgården elr ej. Snygg räddning som Engstrand skall ha eloge för, så trångsynta kan vi inte vara