Omgång 8: Luleå HF - HV71

Hv spelar inte på någon SHL-nivå. Nej, blir degradering detta

Om det här kallas HV hockey så vill ja byta!

Varför står Ersberg och inte Wentzel? Johan Lindbom står och ser helt handlingsförlamad ut.
Hv får storstryk av de lag som haft sämst form, Modo och nu Luleå.

Hv är nu SHLs största krislag.

Läge för J&J att jobba övertid i helgen!

En klassback samt en målskytt! Thörnberg hade man ju trott på men han märks ju inte på isen överhuvudtaget!
Kanske också en målvakt nu när Ersberg blev skadad!

Illa illa och det gör ont i Hv hjärtat!
Man tror varje år att det ska bli bra men det verkar vara troll i HV71!

HV71 har alltså 6 skott PÅ mål och 8 skott UTANFÖR. Att jämföra med Luleå som har 16 skott PÅ mål och 3 skott UTANFÖR.
Hmm, man kanske ta ta och börja använda de skottramper som finns i Kinnarps, behövs ju onekligen.

Man kan skylla på skador avstängningar osv, men sanningen är att HV slår INGET lag med detta spel,det finns ju ingenting som tyder på att HV vill vara med i leken. Det krävs nog att HV öppnar plånboken igen om det ens ska bli slutspel.

Aj fick ju hv att spela någorlunda iaf. Nu är hv inte ens bra nog för hockeyallsvenskan

Det här kan nog vara en av dom sämsta perioderna jag har sett HV. Dom gjorde många dåliga perioder även 2013-2014 men då var laget (på pappret) sämre än det man har idag.

Vad ska till innan man förstår allvaret!? Serien har börjat! Jumboplatsen i sikte eller vad fan är det man har ställt in sig på?!

Dax att ringa en tränare som kan hantera nivån. INGENTING blir bättre från match till match, bara sämre och sämre! Lindbom pallar inte, precis som Tagnes inte pallade sin första säsong med Rögle. Då reagerade Rögle för sent och åkte ur. Reagera inte för sent nu, HV för det vet vi alla hur det blir. Vi var i precis samma läge för 2 år sen. REAGERA NU!

Det är väl tre saker som behöver förbättras, målvaktsspelet, försvarsspelet och anfallsspelet.

Seriöst dock, detta är pinsamt att titta på faktiskt, att kalla spelet i egen zon för hönsgård är alldeles för svagt uttryckt. Det är ju närmre 6-0 än 3-1 känns det som. När vi väl kommer in i zon så är det antingen ett felpass eller ett skott från långt håll ur dålig vinkel, spelar som fem individuella spelare på isen hela tiden.

Skrev i nån tråd att det är kul att se Önerud etc spela i HV-tröjan, det tycker jag fortfarande, men om detta är resultatet av att värva hem spelare igen så tar jag nog hellre välscoutade transatlanter. Jag undrar faktiskt vad HV bedriver för sorts scouting. LHC lyckas med i princip varenda värvning från andra sidan pölen, HV lyckas inte med nån? Det kan knappast bero på tur.

Inte en enda målchans, på en hel period.
Melin menar att de måste tillbaka till rötterna och spela enkelt.

Det låter lätt, men när man saknar en plan för hur man ska ta sig ur egen zon och komma igenom mittzon, ja då blir det svårt.

Man undrar vad som är sagt? Hur vill HV spela?
Vad är “HV-hockey”?
Det är frågor som vi fans, men inte minst spelarna själva snart måste få reda på.

Uselt HV!

Fan vad ledsen man blir. Man har ju sett HV spela riktigt dåligt i vissa matcher senaste åren men frågan är om det här inte var den sämsta perioden någonsin.

INGEN verkar veta vad de ska göra. Vill inte heller höra längre att man har skador, avstängningar, tar tid att anpassa från KHL-hockeyn etc.

Oerhört oroande! Inte en match som det sett ut så här. Hur är det tänkt att man ska spela? Vad är egentligen den där HV-hockeyn? Dump’n chase i anfall och man-man i försvar?

Bevis på bevis radas upp på att man saknar en tydlig idé för hur man ska spela. Killarna krockar med varandra, jagar varandras markering och slår pass till en plats där man tror att man har en lagkamrat.

Att Johan Lindbom sedan bara står där??? Killarna behöver ledning i tuffa situationer, någon som går in och förklarar vad som behöver göras och hur man ska göra det!

Detta ser precis ut som Dahléns HV. Tyvärr. Kommer bli en lång säsong och jag tror nog att kvartsfinalsspöket försvinner men på ett annat sätt…

Vad säger du nu efter en period spelad? :frowning:(((

Jag tror om Lindbom får vara kvar mycke längre åker vi nog ur SHL med detta spel, ser ut som vi ej kommer få mer poäng med detta spel. För fan kicka tränarna o ring B-Å Gustavsson elr vem fan som hälst detta är pinsamt.

Tror nog att han “skojjade” lite när han skrev inlägget :neutral_face:

Lindbom är jag inte minsta impad av. Står bara där som ett fån ingen time out eller något när det är total kaos.

Visst vi har skador men det håller fan inte att skylla på dessa längre.
Offensivt så har vi i princip fullt lag och där händer fan inte mycket. Vad är det, 4 mål på de senaste 4 SHL-matcherna?

Thörnberg, Christensen, Abbott m.m har ju gått från att vara storstjärnor till att vara knappt SHL-dugliga över sommaren. Det hoppas jag alla förstår. Det finns otroligt mycket hockey i våra spelare men det finns ingen tydlig spelidé. Tror inte jag har sett ett ordentligt uppspel från back senaste 3-4 matcherna.

Den här machten är körd men något måste ändras för att det här ska vändas. Karlahti, Berglund och Campoli kommer inte göra underverk.

Håller med! Ger det 5 matcher till är inget bättre kan j och j börja kolla marknaden.