Omgång 8: Luleå HF - HV71

de är kris i klubben igen

Låt mig gissa. Ersberg mörkar skada och PW kommer in till andra. Kan förstå honom, kan inte vara kul att spela idag. Vill med detta inte säga att Ersberg är felet :confused:

OJOJOJ va jag saknar AJ!!

Nu är det fan kris på allvar. Finns ingenting som talar för att hv kommer vinna dom kommande matcherna heller. Vad Fan ska göras för att det ska vända!?

de enda jag kan se är att det är tränarens riktlinjer som är fel

Nu fick vi inte se det i bild men jag gissar att Power breaket användes istället för time out. Du ska se att dom bytt målvakt i pausen. Ersberg fick ju en sträckning lägligt nog i sista sekunden så det lär bli ett byte. Hade 3-0 fallit tidigare än det gjorde hade de nog bytt målis tidigare med.

sparka J, J och J

Nej, det hoppas jag verkligen ingen går omkring och tror, inkl coach och sportchefer.

Man begrep redan när detta bråket med AJ startade att detta kommer INTE att bli bra.
En klass tränare samt lite mer koll på vad för spelare som man värvar vore önskvärt !

Vill bara säga att HV71 har ett bra lag, trist med denna inledning dock, men det är många saker som har bidragit till just detta. Hade HV71 haft fullt lag utan skador från början så hade HV legat i toppen istället med Christensen i toppen av poängligan.

Nu är det som det är tyvärr och det är JÄVLIGT synd för man tappar så mycket nödvändigt självförtroende i onödan som kan bidra till att vi fortsätter förlora även när vi har fullt lag. Nån måste in och ta tag i psyket på vårat lag nu och få dom att VETA att vi är ett kanonlag närr vi är fullt lag och vi kan slå alla. ALLA måste tro på det.

Vad vi ska göra nu däremot när vi saknar en massa VIKTIGA backar är att vi måste underlätta så in i HELVETE för dom så att då får FRAM passningarna så vi inte stannar i mitten och blir av med pucken och får hönsgård i egen zon. Flyt i spelet får man när man HJÄLPER varandra 100% där ute och som våran backsida ser ut nu så måste forwards ta ansvar och hjälpa 150% för att få det där flytet som gör att man i slutändan kan skapa FARLIGA chanser.

Hoppas Lindbom har gått igenom detta nu i pausen och vi börjar HJÄLPA varandra. Till och med Cederholm kan framstå som en stjärna om man han får rätt avlastning i rätt lägen. Men får han inte det så blir han bara en i mängden.

Haha like på den.

Tycker nog kris är att ta i men grejen är att när resultaten går emot behöver man stabilitet och frågan är hur Lindbom hanterar detta, han har ingen erfarenhet av ledarskap på denna nivån och jag tror att första målet är oerhört viktigt för HV nästa match för man behöver verkligen medvind utan att ledarskapet behöver skapa det.

Känslan är att det är ett lag helt utan självförtroende på isen. Gubbarna verkar inte tro på det här själva. Ingen verkar veta vad som förväntas riktigt för dom åker bara runt utan att veta var deras “fasta” position ska vara.

Jag tror helt ärligt att många gör sitt bästa, men det är helt enkelt inte bra nog. Förhoppningar om vad vissa spelare ska kunna tillföra laget har inte fallit ut.

Andra som kämpar och kämpar får inte ut något av det för det finns inget grundspel. Lindbom verkar lämna mycket av ansvaret till spelarna. Men om inte spelarna kan ta det ansvaret då? Kan Lindbom det då? Är det inte resultatet vi ser framför oss? Spelare och ledare som litar på att den andre ska ta ansvaret utan att själv göra det?

Har stängt av matchen och därför kommer HV vända! KOM IGEN!

Live tabell NU 2p mer än Karlskrona = näst sist och Frölunda i nästa match då blir det sä :imp: kert 2 siffrigt om dom spelar som idag

Jag vet att det alltid snackas om att byta formationer så fort det inte funkar och gnälls om att formationerna aldrig får chansen att sätta sig när de bryts ofta. Tycker mig se att Lindbom föredrar att hålla fast och låta spelarna hitta spelet med varandra istället för att skifta. Dock, med tre insläppta efter en period och svagt eget anfallspel kanske det är dags med en rejäl chansning. Sätt ihop Thörna med Melin. De var dessa herrar som levererade i PP i början av säsongen. De kanske har någon kemi? Låt Christensen testa med det som funkar, Laine och Teden. Kanske kan kickstarta honom och varför inte köra Abbott med Önerud? Sen kanske redan nu köra 3 linnes med ev avlastning… Om allt ändå går åt helsike så är det bara att gå tillbaks till nästa match…

Spel 4 mot 5 helt okej. Lite flyt nu tack.

Inledningsvis känns det något bättre i andra, men dock bara personliga aktioner

Vi har halva laget avstängt/skadat kommer ta minst 10 omgångar mer innan vi blir samspelta.

Och domarna har ju lyckats med att skrämma hv från närkampspel med avstängningar på korrekta tacklingar eöler 2:or samtidigt som man gärna får tackla sönder oss.

HV är skrämmt och vet inte hur man ska förhålla sig till detta. Därför det ser ut såhär.

Helvete också…