Sugar high. Det var vad det var. Inte något som håller i längden, inte hållbart. Inte beständigt. Inte bastant. Inte elefant.
Det är så man känner. För det är bara i den imaginära världen som grodan blir till prins vid en singularitet liknande den som skedde i lördags. Det finns inget stöd i matematiken, eller i det spel vi hittills visat upp, för att vi tagit hissen (i.e. den matematiska stegfunktionen) från bottenplan. Vi har dock troligen hittat vägen från orienteringstavlan och kommit en bit uppför första trappan.
Det är naturligtvis alla HV-fans våta dröm, att vi automagiskt och över natten, skall hitta till det Andreas Davidsson kallade SM-gulds-beteende. Men sådant sker inte. Vi har samma hockeyallsvenska prägel på stora delar av vårt lag idag, som vi hade när vi startade säsongen. Så det är återigen med vita knogar vi krampaktigt håller oss fast i fåtöljen när dagens första puck släpps klockan 19. Balanserandes på en liten liten tråd över det hockeyallsvenska slukhålet som en hel rad med små elefanter.
Med ovan sagt, där inne någonstans, bland hjärnans alla veck och vrår, återfinns ändå det där luddet, det som ansamlas runt alla synapser och gör så att signalerna mattas av och verkligheten blir lite mer diffus och agerar mjukgörare för cynismen. Det manifesteras som ett luddigt litet hopp som vägrar försvinna, envist viskandes: Kanske finns det en chans…
3 pinnar här och jag tror att vi kan börja tro på en vändning på riktigt. Att gå in med 9 pinnar inför lördag mot Rögle hade höjt moralen avsevärt mycket. Krav fråg min sida är minst 3 poäng från denna vecka. ALLT annat är ett fiasko
Njaa, life sucks, sometimes.
Jagger/Richards skrev en låt om det där med kärlek som kanske inte är riktig kärlek.
Great White plockade upp låten och gjorde en grym version.
Den eviga kärleken till HV har fått sina törnar genom åren.
Låten heter för övrigt “Bitches and other woman bitch”
RIKTIGT TUNGGUNG om ni frågar mig
Känslan/kärleken man har ibland till HV kan ibland jämställas med denna textdelen:
Now you got the mix
And, Audie, you got the sticks
And love is a bitch
Yeah, you got the mix
And, Audie, you got the sticks
Boy, and love is just a bitch
She’s just a bitch, baby
Har vi lyft eller var senaste matchen bara en engångsgrej?
Viktigt att vi inte tappar för mycket till Malmö redan nu så tror det är viktigt att vi inte förlorar matchen.
Malmö har enligt mig ett bredare lag än förra säsongen men inte så spetsigt. Ett gäng med många spelare i kategorin andra till fjärdefemma och troligen mycket, mycket billigare lag än vårt.
Dock bra coachat och prisvärt men klarar de att slippa Play Out är det riktigt, riktigt bra gjort.
Ska vi ha några bortapoäng denna säsongen så är nog detta ett ypperligt tillfälle. Hugo bör vinna målvaktsmatchen och special teams vara bättre än Malmös.