Omgång 8: Mora IK - HV71

[size=150]Mora IK - HV71[/size]

HV71 är på bortaturné och fjärde bortamatchen i rad i SHL
spelas i Mora på lördagseftermiddagen. Efter en mindre bra
match i Skellefteå i torsdags (2-6) så är nog HV71 revansch
sugna mot Mora IK.

SHL: shl.se/play/video/19484087

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Denna match ska vi vinna men krävs hårt jobb och bättre spel än mot saik senast.

Moras tredje hemmamatch där övriga har slutat - Mora-Rögle 5-1 och Mora-FBK 2-5.
Moras fyra bortamatcher höjs inte till skyarna. En(1)poäng och 4-15 i mål.

Kör HV på stenhårt från start och visar varför vi är Svenska Mästare så kör vi över Mora ordentligt.
[size=85](vid förlust så ska jag äta upp Roberts behå)[/size]

PANG 1-0 Bill Sweatt :slight_smile:

JJJJJJJJJJJJJAAAAAAA
Snabbt mål :smiley:

Oj här gäller det att sitta kvar vid TVn lämnade ca. 2 minuter och vips 0-2 :smiley: :smiley:

Nu ser det bra ut, Ullström och Sweatt på bra spwlgumör :smiley:

Stavas utklassning idag. Mora är just nu totalt överkörda.

Markeringsmiss. Skärpning nu HV

Måste vara mer rejäla framför eget mål…utvisningen aningen billig dock.

Vadå försvarsspel :question: :question:

Allvarligt talat Hult kommer snart behöva förklara varför man värvat Ytterell. Han är milt sagt inte i närheten av acceptabel HV71 nivå.
Ligger fel i markering ofta. Stöter inte ordentlig, tappar puck hela tiden och slår bort passningar på 3-5 meter. Vet att jag tjatar om detta men kan någon förklara för mig varför han får spela?!

PP :question: :question:

Nä nu får det fan vara nog :imp: :imp: :imp: :imp:

HV börjar matchen med att krossa Mora. Sen släpper man in dom i matchen. Nu låter man dom dominera och 0-2 har blivit 2-2. Så jävla onödigt.

Fy fan va dåligt!

För bra start! Jag visste det! Underskatta inte Mora.

Det går för fan inte att sluta spela bara för att man leder med 2-0

Milde tid…som sagt Ytterell, en mkt (så här långt) märklig värvning. Idag spelade HV hockey 10 min och Mora hade inte en suck, sen tummas det på detaljer och dubbelpang 2 snabba moramål. Dax att lära sig att en hockeymatch varar minst 60 minuter.

Att förvalta en så bra start på ett så fullständigt uruselt sätt är fan i mig ovärdigt!

Nej. Pinsamt att se inställningen att bara ställa in skridskorna efter 5min. Med nuvarande matchbild blir det 0p idag.