Omgång 8: Mora IK - HV71

Jag efterfrågar ledarskap på isen. Thörnberg är ju osynlige mannen mer eller mindre över tiden.

Thörnberg? Spelar han idag? :wink:

Nu behövs det Djävlar anamma i pausen Skäll Ut alla ingen har presterat godkänt efter 5 min spel.
Detta håller inte :exclamation:

Jag skiter i att man bytt ut halva laget! Detta är svenska mästarna mot nykomlingarna i högsta serien. Det får fan i mig inte se ut så här! Inga jävla ursäkter för det som utspelar sig på isen idag. Inga!

Mora började matchen med att stå och sova, HV fick tid och ytor och gör 2 mål, Mora tar timeout, får ett PP och börjar spela Hockey, då hänger HV inte med i sitt nya Fjös-spel som man tydligen tänkt lira i år.

Bra start men alldeles för klent och petigt framför eget mål, vill se rejälare och aggressivare spel nu. Håll rent framför Linus så vinner vi detta,.

Är helt o hållet inställningen som vänder matchen!

Kan börja undra om det är elitidrott när det får se ut så här!
Sen kan man undra varför en ung kille som Isak Brännström får kliva åt sidan o blir utlånad när det finns flera rutinerade som är helt osynliga match efter match.
Förstår att man vill ha igång dem men varför inte markera o att alla har samma krav att prestera eller inte spela!

Ullström?! Såg ut som helt öppet mål…

Var det också, men fokuset saknas. Den ska sitta där.

Hur fan kunde Ullström missa :question:
Han hade missat en lagårdsvägg på 2 meters håll :imp:

Ingen Wännström idag?

Jag ser inte matchen, men jag såg på laguppställningen på hemsidan att han inte var med. Båda barnen tippade på honom, lite surt.

Det är så bedrövligt…så uselt…

Se och lär HV så kan man spela PP

Skandal. Bland det sämsta jag sett. Ingen stolthet, ingen vilja och i stora stycken ingen förmåga. Det blir torsk idag igen. Och välförtjänt till på köpet.

Som sagt, jag skiter i att man bytt ut halva laget - det ska fan i mig inte kunna se ut så här iallafall. Varenda nyförvärv är ju felvärvningar i så fall. Wärn, Engvall, Wännström, Ejdsell och Sweatt är ju rena besvikelser så här långt. Figuren, Thörnberg och Ullström… hög lön, låg effekt…

Det är frustrerande att den rnda spelaren som egentligen skapar något framåt också är en notorisk målsumpare utav rang. Tedenby kommer aldrig bli någon poängspruta.

Thörnberg måste visa lite ledarskap snart. Helt osynlig.

Tycker allt att Christensen kan snurra på sig grillerna igen. Han hade def inte gjort bort sig.

Motivation slår alltid klass, HV hade kunnat stänga matchen efter 0-2, men de blev alldeles för bekväma, det straffar sig.

Så virrigt så man kan gråta :imp:
Trodde i min enfald att man ville visa att man är ett topplag
efter överkörningen i förra matchen Men inte så slarvigt och hafsigt :imp:

Men det sjuka är ju att dom tycks tro att dom har en förmåga som dom faktiskt inte har. Många spelare har ju mycket att bevisa. Ingen kan spela på numret därbak. Dags för Lindbom o co att börja jobba lite. Inställningen är ju helt bedrövlig.

Utklassning just nu. :cry: