Omgång 8: Mora IK - HV71

Kanske läge för time out nu Lindbom!
Är ju fan helt bedrövligt hur Mora kommer upp o skapar tryck men vi kommer upp o fastnar i hörnen gång på gång.
Vakna nu Lindbom

Herregud. Fy fan va dom skämmer ut sig.

Ut med Söderström. Tar ju för fan inte en badboll idag. 0-2 till 4-2.

Jävla

Uselt

Matchen är över. Och det var den redan vid 1-2.

Så ja utspelade av ett lag som endast tagit poäng mot ett totalkasst Rögle :imp: :imp:

Totalt utspelade av Mora. Absolut INGEN vill ta tag i det. Alla åker omkring och gömmer sig.

Ytterell igen åker bara runt och glider och duttar…

Jag ger upp…ni blir ju överkörda, uppätna, utspelade…av MORA…4 raka insläppta mål, och ändå ingen form av organiserat spel från HV?! Redan gett upp?

Halva matchen kvar, och ni har redan gett upp?
Det lär aldrig laget göra. Upp för fan Hv!!

Ja det är så man undrar. Känslan från 13/14 känns väldigt närvarande. Ett toköverskattat lag som är byggt på förhoppningar.

Bytte match efter 4-2 målet… hv är bedrövliga nu. Man åker runt ochvtror att man är världsmästare. Men man är helt under isen. Kollar just nu på FBK- Brynäs. Känns bättre när man är neutral.

Hv har problem de märks tydligt. Försvarsspelet är de.

Som det ser ut just nu så spelar HV inte hockey, så jag undrar jag.

Inte kan man vara neutral när dansbandslaget spelar :smiley: :smiley:

Samma skola som mig ser jag. Danke schöne!

Fan nu rinner de iväg lite… Bara täpp igen läckan och håll ut

Jag tycker HV ser uppgivna ut. Hänger med huvet eller kastar bak huvudet i misstroende efter något lamt avslit mitt i madrassen.

Frustration av Tedenby och ska det bli ett 3e mål i PP för Mora?

Ingen organisation. Ingen disciplin. Ingen förmåga. Ingen vilja. Ingen stolthet.

Svårt att vinna då. Även mot nykomlingar.

Extremt billig utvisning.

Den första på Teden var billig, denna såg desto klarare ut.

Hv saknar ju helt fantasi o vilja!
Mora behöver knappt anstränga sig för att ha en solklar 4-2 ledning.
Är one man show från Tedenby när han är inne och Ullström försöker men han har ju inga kamrater som vill jobba för att skapa yta.

Riktigt bedrövligt rätt igenom och ingen är beredd att kriga en mm idag.
Ingen kedja som kuggar i varandra men kanske inte så konstigt då det ändras om match efter match!
Men killar som Thörnberg, Sweat, Tedenby måste börja visa attityd för att dra med övriga.

Kanske ändå kan hoppas att Johan x 2 jobbar för att få hit Dahlén!

Tror HV vänder matchen i tredje och vinner!

Kan varit en välbehövlig läxa att det inte går att åka och fjösa i allt man gör om man ska vinna matcher.
Man måste ge sig fan på att man ska vinna alla moment där ute, sen ska man försöka spela HV hockey när man vinner momenten med kvicka skär kvicka passningar, ingen dump and chase som uppstår p.g.a att man förlorar jobbet, kamperna.

Sätt stopp i spelet tidigt som förra året, dela ut ett par borgman-tacklingar på egen blå, Alla kan göra det, även Pilut har vi sett förra året.

Kanske vaknar HV upp ur sömnen med start nu och börjar spela Hockey i fortsättningen. OM INTE, dags att köpa och sälja en hel del, för då är det ruskigt felbyggt med karaktärer!