Omgång 8: Rögle BK - HV71

Jag ser att många vill helt enkelt värva in en ny kedja samtidigt som man behåller Nättinen, Miele och Boedker.

Tyvärr är det väll så att man måste tänka på ekonomi. Man har inte råd att ha en enorm mängd med 250,000kr i månaden spelare. Därför tror jag nog att man snart behöver bryta med Boedker och Nättinen som varit riktigt meningslösa och plocka in 2 producerande forwards istället. De flesta matcherna har varit så jämna att får man en fungerande första lina så börjar det tippa över åt andra hållet istället.

Dyrare att åka ur? Så tänker iaf jag

källa: [url]https://twitter.com/StatIStikPuck[/url]

Lysande!!!

Fast att bryta med spelare innebär inte med automatik att Man slipper kostnaden. I värsta fall står man kvar med lönekostnaden under hela kontraktsperioden, vilket många tycks glömma, eller helt enkelt förbiser.

Jag kan tycka att det är läge att förbi se det. Jag tror inte bygden reser sig igen, på samma sätt som vid förra degraderingen. Vi kommer ha Malmö/lökars-nivå på publiken för en oöverskådlig framtid om vi halkar ur igen.

Hv71 måste ju göra allt de kan nu, att åka ur igen kommer de inte resa sig i från. Om man sitter på par kontrakt några år extra och få ha en mindre budget struntar jag i faktiskt. Nu måste man gå all in och försöka styra upp detta sjunkande skepp.

Såg matchen på plats igår och att det var två lag i jakt på sin identitet var ganska klart, maken till hafsigt spel från båda sidorna var det länge sen jag såg. Inga riktiga chanser och symptomatiskt var väl att båda målen under ordinarie tid var rejäla bjudningar av Ortio och Sund.

Naturligtvis var det en “stjärnvärvning” som avgjorde - Andy Miele. Men på fel sätt för HV. Varför värvades han?

Han bör dumpas snarast men ingen klubb lär vilja ta det kontraktet så HV lär stå med minst halva lönekostnaden

Finns fler stjärnor som inte presterar i paritet med lönen, Ortio, Nättinen,Bödker. Peterson. Step up or step out!

Min farhåga inför säsongen var att HV gjort samma misstag som sist i SHL - värvat nam och stjärnor med tveksam kvalité och ryggrad istället för byggt ett lag med rätt komplementspelare till ett fåtal “stjärnor” i laget.

Det är dags att sparka en del och komplettera med bättre karaktärer.

Fin och stämningsfull hyllning till Taylor Matson - han är älskad och respekterad i Catena som den spelare och personlighet han är trots att han nu spelar för en motståndare.

Nu är det dags för både HV och Rögle att rycka upp sig!