Nu är botten nådd minst sagt, dags för förändringar i truppen omgående. Nättinen platsar nog knappt i allsvenskan, Boedkker vem är det?
Miele bäst av det tre men ändå alldeles för dålig. Skicka alla 3 och in mitt riktig spets som inte kan floppa.
Då snackar vi Johan Davidsson klass, Hrdina, Esa Keskinen. Bara att betala eller så spelar vi ett par säsonger i Allsvenskan, dags att välja nu!
Vi har alltså inte varit i ledning en enda gång. Det är så jävla underlägsna vi är. Vem som helst fattar ju att det inte kommer att kunna vända bara sådär. Det är tidig storstädning eller nedflyttning som gäller nu. Vi går in i en fas där all möjlig förändring är bra förändring för sämre kan det inte bli.
Synd, borde avgjort i tredje men oavgjort var väl rättvist efter full tid.
Typiskt mål emot när det inte klickar i laget med onödigt slarvigt pucktapp och ett dåligt byte på backen så där hjälpte ju regeländringen med sidbyte i förlängningen till att ordna mer mål i spel 3-3.
Spättzzzz behövs in laget kan man ju konstatera. Kommer nog snart till ett läge där vi måste bryta med någon forward och back och värva in en förstafemma vilket blir tufft att hitta.
Man undrar ju onekligen vilken NHL-meriterad spelare som Nubben ratade… Ta in vilket praktarsle som helst bara han skjuter pucken på och i mål och har lite fart säger jag.
Så att byta ut tre floppande stjärnvärvningar och samtidigt behålla 15 spelare av allsvenskt snitt är det som kommer göra skillnad?
Ni hör ju själv hur det låter. Dags att lyfta blicken. Ta Vigneault och Hansson som exempel, två spelare som hyllas. MEN. De hyllas i brist på annat. De hyllas för att HV är en så jäkla grå sörja att det knappt finns något annat att lyfta fram. Framåt bidrar de nämligen precis lika lite som Nättinen och Boedker. För säg att vi nu byter ut Miele, Boedker och Nättinen mot tre nya. Det kommer inte påverka hierarkin ett skit. Vi kommer nämligen vara exakt lika beroende av att det är stjärnvärvningarna som levererar. För bakom finns dessa finns absolut ingenting.
Problemet i grunden är alltså inte att tre stjärnor inte bidrar. Problemet är att precis INGEN bidrar, och att våra breddspelare inte kan fylla på underifrån eftersom de helt enkelt inte håller för SHL.
Ska spelare bort så är det såna som är lägre ner i hierarkin. Annars kommer vi aldrig få upp nivån. Jag menar, ta backsidan. Finns nog inte en jäkel som menar att det är Martinsson man ska bryta med… Forwardssidan och backssidan har precis samma felstruktur. Alldeles för få kvalitetsspelare. Alldeles för många breddspelare som i det långa loppet inte gör någon som helst positiv skillnad för HV.
Skillnaden är att nya topp spelare kanske kan göra iallafall fall 2 mål per match istället för ett. De är ju produktionen som måste upp. Vi måste göra mål. De är därför våra toppspelare här. Kanske kan även nya få med sig André o teden också? Eller vad är din förklaring till att dessa båda herrar inte presterat?
Du kan ju inte på fullaste allvar mena att vesel eller lindbäck tex. Varit sämre än våra stjärnor? De är inte där de brister. Bredden har vi. Möjligtvis att man kan skeppa bröderna Davidsson.
Nej, jag menar inte att Vesel och Lindbäck varit sämre än Miele och Boedker. Jag menar att laget är helt felbyggt, obalanserat och att vi har alldeles för mycket bredd. Och jag menar även att den bredd vi har inte alls är särskilt kvalificerad för att spela på den här nivån. För du kan väl inte på allvar mena att gänget nedan på något sätt bidragit offensivt och klivit fram när våra tilltänkta stjärnor inte levererat?
Måns Lindbäck 2 poäng
Taylor Matson 1 poäng
Sam Vigneualt, 1 poäng
Jonathan Davidsson 1 poäng
Herman Hansson 1 poäng
Marcus Davidsson 0 poäng
Nu snackar vi alltså TVÅ hela kedjor. Är inte det ett problem så säg.
Som sagt. Jag menar inte att Boedker, Miele och Nättinen är bra på något sätt. Jag menar däremot att de är sjukt jäkla ensamma i det här gänget och att i stort sett allt är upp till dessa om vi ska börja vinna matcher. Och oavsett om vi byter ut dessa eller inte så kommer det nog inte räcka med att de gör 2 mål per match om vi ska kompensera för allt de dökött vi har i övriga kedjor.
Återigen. Vi blir inte bättre av att ersätta tilltänkta stjärnor med stjärnor. Vi måste i första hand uppgradera bredden så att nivån höjs och att samtliga spelare idag ramlar ner ett pinnhål i hierarkin.
Spot on! Det här är problemet beskrivet på ett tydligt och sakligt sätt. Samtidigt pekar denna sakliga och tydliga beskrivning på ett helt annat problem också. Nämligen att bristerna är så stora att det inte går att fixa till. Vi får med största sannolikhet ställa in oss på play out. För detta innebär att 25% av laget floppar medan 75% av laget redan går på max. Och det räcker till en sistaplats där glappet uppåt ökar för varje omgång.
Ok, HV gör en okej match, inte mer. Men spelet man visar i 3v3 är under all kritik. Att gång på gång rada upp misstag som ger motoståndaren frilägen håller inte. Undrar om det inte varit bättre att spela lite grovjobbare i 3v3 som är bra bakåt men också kan avgöra framåt, typ lindbäck, hansson + martinsson/andrae som spelande backar. Prioritera defensiven och gå på kontring istället. Som vi gjort nu att anfalla ensam, back byter och motståndaren får friläge emot oss funkar uppenbarligen inte så bra.
Tröst är att vi tog en poäng och bara släpper iväg Rögle med en poäng mer i tabeller.
Vi har spelat 5 matcher på bortais, och jag tycker att de prestationerna varit sämre än på hemmaplan, rent spelmässigt. Så med lite hemmaplansstöd håller jag alla tummar att laget lyckas vända detta, att Nubben hittar rätt spelare på den tunna marknaden och att Tedenby och Önerud läker ihop i rekordfart.
Jag vägrar ge upp hoppet men det känns oerhört tungt att rada upp förluster. Hoppas man kan slå Brynäs i helgen. Alla behöver det, klubben, spelarna och fansen.
Edit: såg Looben på morgonsporten på TV. Han nedbar att TS är rätt man att vända på detta, att det är dags att gå in och titta på och förbättra detaljer i spelet. Han lät ju mer optimistisk kring än de flesta supportrarna gör (vilket kanske inte är så svårt)