Omgång 8: Rögle BK - HV71

Tur det finns sprit!

Det där när man ska ta dubbelutvisning, både för filmning och förseelsen det filmades på. Kanske bättre att de kunde bestämma sig för vad de faktiskt såg istället? Borde inte vara båda. Ta hellre bara för filmning då.

Fler mål för Rögle menar du? Jo så lär det ju bli.

Vi har tillräckligt stor sample size för att veta att vi aldrig vänder detta

Klart vi gör, för att förlora i övertid!

Ja,inte fan är det kul å vara hvfan nu

Vi alla ser vart detta är påväg igen… Finns ju verkligen inget bra alls.

Ser uppgivet ut. Katastrofen är nära…

Ordet känslan kan tyvärr ersättas med ordet fakta. Det är solklart att detta lag inte fungerar. Och frågan är om det någonsin kommer att fungera. Hade man gjort mål på chanserna så hade man legat i mitten av tabellen. Men man gör ju inte mål oavsett läge i kombination med att man släpper in mål oavsett läge. Och det kan bara sluta på ett sätt.

Men jag har redan accepterat nedflyttning som en reell och trolig avslutning på den här säsongen. Jag hoppas att det vänder, men ingenting tyder på det. Skickligheten saknas ju uppenbarligen. Det går ju inte att förklara på något annat sätt.

Som mest 1/3 av matchen spelad, synd att ge upp redan…

om hv hade brytt sig om sportsliga resultat mer än att alla ska ha de bra och det ska vara mjukt o härligt som på ett scoutläger på sommaren så hade man agerat nu. Inget händer, samma spelsystem, samma värdelösa spel. Det enda man gör är att slänga runt i femmorna men de kommer aldrig hjälpa när man har för dåliga spelare i kombo med en kass tränare och sportchef som har misslyckats totalt att sätta en SHL mässig trupp med ett SHL mässigt spelsystem.

Lägg ner säsongen och lägg ner klubben så staden jönköping slipper må psykiskt dåligt och leva på ett hopp som är lika dött som hoppet att fågeln Dronten ska återuppstå

Alla i hockeysverige ser vart denna klubb är påväg förrutom ledarna inom HV organisation , de lever i sin hockeydröm

Nu är du inte rättvis. Jämfört med 6 första matcherna spelar vi riktigt bra idag. Hjälper varandra på ett helt annat sätt i både försvar och anfall. Så spelet går absolut åt rätt håll. Men det är ju det där med att göra mål och inte släppa in billiga…

Håller med dig till fullo. Sen spelar Hv71 med 4st allsvenska centrar i stort sätt. Kolla man de flesta andra lag så är det sjukt klassskillnad på den positionen. Dessa centrar gör verkligen inte sin omgiving bättre.

Hv71 kommer ha 3 raka hemmamatcher går det åt skogen alla dom typ är denna sässe KÖRD!

Helt okej första 20 och kunde lika gärna varit ledning med något mål. Dags att sätta lägena nu.

Ja, torskar vi alla dom så kan till och med jag hålla med om att det ser riktigt illa ut. Det måste komma poäng nu!

Ser ingen större skillnad mellan detta lag och det lag som åkte ur. Det enda som kan rädda denna säsong, är att i god tid bygga om laget så att man får en lång tid att spela ihop sig och förbereda sig för playout. Dock har jag svårt att se något SHL lag förlora fyra matcher mot HV…

En bra förstaperiod men inte tillräckligt heta framför mål, vill se mer trafik framför mål gör skitmålen för vi missar uppenbarligen de öppna lägena.

Jag tycker man släpper in Röglespelarna lite för lätt in i anfallszon, man backar liksom och ger dom yta. stanna upp och klubbchecka lite vid egen blå istället. Annars gör HV det hyfsat offensivt, tippar 2-2 och förlängning.

Ja spelarna ser ut att vara på väg att ge upp. Det syns på kroppsspråket, även om de självfallet säger annat i intervjuer osv. Och ger de upp så är det över.

Det enda vi kan hoppas på (och hopp har ju som bekant aldrig löst nånting) är att nubben löser ut ett par nyförvärv innan laget gett upp. Men även där ser det ju brunt ut.

Läget är, för att uttrycka det försiktigt, ohärligt…

Herregud vad orolig man är för mitt kära hv71. Inget funkar

Håller helt med. Rögle fr glida in alldeles för lätt genom mittzon.