Omgång 8: Rögle BK - HV71

Loja och bekväma spelare vinner inga matcher. Så sjukt dåligt idag men Hv verkar vara nöjda och tycker man spelar bra.
Nu är det fan hög tid att de ledande spelarna tar tag i det. Lindbäck och Hansson tillsammans med bröderna Davidsson är ju de enda som verkar vilja slita lite. Petersson är ju så loj och gång på gång ska han överarbeta och göra det svårt.
Tekningar och PP är behöver vi inte prata om för det är ju obefintligt.

Jag trodde man hade lärt sig något av att åka ur SHL men fan vet. Vi har ju inte linjer eller ett spel överhuvudtaget. Nu måste fan Lindbom och Nubben agera och skicka Tommy och Åkerman samt ta in lite spelare som vill spela. Tommy fixade tillbaka oss men nu tackar vi för hjälpen och hitta en tränare som sätter upp ett spel. Finns inget man ser som Hv vill stå för. Det är ju rena kaoset när man ska börja anfalla.

No shit! Kan det vara en planerad, medveten kollaps för att få till en förändring? Man börjar ju undra.

Ett större problem är att ingen av de tilltänkta “spetsspelarna” som värvats inför säsongen verkar hålla måttet. Det är möjligen Petersson och Martinsson som är okej, men mer är det inte. Miele, Bödker och framförallt Tedenby och Nättinen har inte lyckats med mycket.

Den där Åkerman, vad tillför han??

Angående parallella matcher och gamla HV-spelare: Myles Powell har nätat mot Malmö. Hans första för säsongen.

Om resultatet står sig är hv avhängda i botten. Om man inte gör någonting om detta sjunkande skepp kan vi räkna med HA igen

LHC-mentalitet!

Är det något av våra nyförvärv som presterat utifrån förväntansbild? Möjligen Hansson som iaf är duktig på att kämpa och slita. Nyförvärvens misslyckande i kombination med att de allsvenska spelarna (med undantag för Forsberg) inte håller skapar förutsättningarna för ett riktigt dåligt lag som inte har varken kämparvilja eller skicklighet för att vinna matcher.

Nättinen utgått?
Hur som helst Nättinen är kanske ännu sämre denna sväng i Shl en föregående.
Riktig megaflopp.

Ja han är ju mer en belastning än en tillgång. Sen är jag inte asimponerad av ortio

Det är nästan en bedrift av nubben att totalt misslyckas med samtliga värvningar, med Hansson undantaget

Problemet är att vi nye verkar ha skillsen att spela oss in i anfallszon, tror aldrig jag sett så mycket dump and chase.

Nu vill jag se tecken på att nån sagt sanningen i omklädningsrummet.
Lindbäck & co kan ju inte få gå omkring och tro att Hv spelade bra.

inte lätt o vara målvakt i ett försvar som inte kan hjälpa till ett skit heller, de släpper igenom allt

Så j**** trött på samma jargong i intervjuer, klipp inför/efter match etc… varje gång samma visa “Vårt spel” “Hv-spel” “jobbat hårt” “tränat” “ser bättre ut” “missnöjda” Bla bla bla… ge mig Ledin som skriker “TJOCKIS” eller någon som visar känslor… samma visa på bänken, ser ut som ett gäng skoltrötta gymnasieelever som suttit uppe för sent kvällen innan… Visa känslor, passion och lite entusiasm så har du hela jkpg+filialer bakom dig, i med och motvind… annars blir jag snart medgångssupporter…

Tekningar, tacklingar, PP, BP, skott/mål framåt, skott/mål bakåt, osv. Det kan inte var mycket statistik som talar för HV? Hur ser siffrorna ut egentligen? Finns det ett enda glädjeämne i allt mörker?

ska man vara så dåliga som Andrae och Martinsson i def zon så måste man vara bäst i världen i offensiv zon. Det är knappast fallet…

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuur :smiley:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tack för den foppa