Kan inte HV bara få in en turpuck och vinna det här nu? Snälla?
Minst en pinne idag då. Ett fall framåt på bortaplan iaf.
Alltså dessa FASANSFULLA avslut! Christensen träffar inte ens målet! Han är ju en sån som ska kunna avgöra det här åt HV!
Men men. Hellre 1p än 0p. Hoppas det blir 2p nu.
Han missar inte mål. Backen styr pucken över.
Yes Yes :mrgreen: Synd bara att det inte kom under ordinarie tid
BRITHEEEEEEEEEN JA SÅ GÖTT!
JAAAAAAA!!!
Brithén är ju rena skarprättaren! Jag har tidigare tyckt att han är en målsumpare, men han har verkligen tagit sig vad gäller målskyttet! Härligt!
Ja j#vlar vilken bra kapten vi har!! Vad glad jag är att HV fått tag i Brithén.
KAPTEEEEN
Ja alltså träffar han inte mål! Vad jag menar är att en spelare av den kalibern i det läget av matchen ska kunna få pucken både på mål, och även i mål, även om han är uppvaktad.
Bra Brittan, Kunde inte tryckt in den 16 sekunder tidigare.
Skönt att äntligen få första vinsten på bortaplan, dock hade det smakat ännu bättre om det varit efter full tid, vilket det hade varit om inte dom 2 individuella misstagen hade ställt till det. Skön seger iaf.
Hoppas Jämtin och Nilsson är tillbaka snart så att man får ihop rätt linor igen för det har funkat dåligt sen Nilson och Purre och senast Jämtin försvann. Skönt att man ändå får med sig 2 poäng mot samma lag som Luleå spöade med 8-0. Alltid bättre än 0p tills vi får ihop laget.
Äntligen en bortavinst och stabilt spel av framförallt Ersberg och Brithén.
Nu sadlar vi om till fussball
ERsberg är ju fantastiskt bra i mål, utan honom hade vi nog torskat men å andra sidan spelade Ahlsenfält bra också… Men jag vill alla dagar i veckan ha Erberg före Wesslan inte för att Wesslan inte KAN SPELA BRA utan mer för att hans lägsta nivå är för dålig och för att han ofta är ur position då pucken kommer bakom mål eller vid sidan av det.
Briten och Chirstensen fy fan vad fint. Även Purre och Laine blev bättre efter ändringen i 2a perioden men hv måste sluta bjuda på mål i matcherna för bägge målen är ju RENA bjudningar det är ju inte ens en markeringsmiss vid något av målen utan det är våra backar som skapar chanser åt leksand på egen hand.
Äntligen en bortavinst men bara 2p och mer än så var vi nog inte förtjänta ikväll. Vi skapar en del snurr i anfallszon men skotten är fortfarande för enkla och då blir de inga mål.
- Ersberg var återigen stabil.
- Emil Johansson, riktigt bra igen, snabb och kyla.
- Holza, spelade resolut, tufft och dödar utvisningar, verkar va den enda som vet hur man skymmer en målvakt oxå (dessutom 3ggr)
- Brithén, håller sig framme och gör mål och gör ett bra jobb, borde dock våga mer och utnyttja sin storlek ännu mer.
- Berglund och Campoli hade en tung afton i defensiven.
Vill även plussa för Williamsson som förutom den fina framspelningen gjorde bra ifrån sig. Vågade ta för sig mer i offensiven än vad jag har sett tidigare. Tycker att det bådar gott att han spelar med självförtroende då han är en spelare som kan behöva det för att ta nästa steg efter att ha haft ett par motiga säsonger efter succén i Troja. Ser honom som en viktig pusselbit framtida HV med då jag gissar att han kan bli en solid och stabil SHL-spelare som är några snäpp under internationell nivå och som förhoppningsvis ger en kontinuitet i lagbygget. Lite OT, sorry.

Vill även plussa för Williamsson som förutom den fina framspelningen gjorde bra ifrån sig. Vågade ta för sig mer i offensiven än vad jag har sett tidigare. Tycker att det bådar gott att han spelar med självförtroende då han är en spelare som kan behöva det för att ta nästa steg efter att ha haft ett par motiga säsonger efter succén i Troja. Ser honom som en viktig pusselbit framtida HV med då jag gissar att han kan bli en solid och stabil SHL-spelare som är några snäpp under internationell nivå och som förhoppningsvis ger en kontinuitet i lagbygget. Lite OT, sorry.
Håller med dig! Han har tagit ett riktigt stort kliv efter den förra dåliga säsongen enligt mig. Johansson, Williamsson och Karlsson är bästa backar i HV, Campoli och Berglund sämsta.
Håller med om Williamsson men tycker även Pilut varit bra denna säsong och han spelar mognare nu. Två bra framtidsnamn.
Vi lyckas ta två poäng trots att vi inte spelar speciellt bra. Försvarsspelet var bitvis riktigt mycket hönsgård och hade vi mött ett bättre lag så hade det straffat sig mer.
Nu lyckas vi ändå ta två pinnar vilket är mer än godkänt med tanke på insatsen ikväll. Offensivt är det bitvis riktigt bra men vi måste bli mer effektiva framför mål. Förstakedjan tycker jag blev bättre när man flyttade på Tedenby till förmån för Laine. Den gode Tedenby försöker och försöker men får inte riktigt ut 100% av sitt spel.
Berglund gjorde verkligen inte sin bästa match ikväll och hade vi haft fler backar tillgängliga så tror jag AJ hade bänkat honom. Campoli kan bättre, det vet jag.
Nu kör vi över Brynäs på lördag!