Vill hon ens väl med VÅRT HV71?
Denna dam har inte givit mig ett skit förtroende!
Vad bidrar hon med?
Kan någon ge mig något hon bidrar med?
Hockey kan hon ju inte! Det har hon ju själv uttryckt då Abbott lärde henne allt.
Vill hon ens väl med VÅRT HV71?
Denna dam har inte givit mig ett skit förtroende!
Vad bidrar hon med?
Kan någon ge mig något hon bidrar med?
Hockey kan hon ju inte! Det har hon ju själv uttryckt då Abbott lärde henne allt.
Tittade på några andra SHL-klubbar och det verkar som om deras ordföranden också har sin bakgrund inom näringslivet. Tänker därför att man inte bör dra för stora växlar av att hon inte kan så mycket om hockey, det är nog meningen att andra ska sköta den biten (verkar dock inte som om de andra gör det jobbet särskilt bra).
Man kan ha hockeykunskap utöver det. Men Anna Lena har ju noll.
Sen om! OM det stämmer att hon är och petar i skiten så är det bedrövligt isåfall. Men det är ju två olika påståenden att det bara är bullshit och någon säger att hon petar i saker.
Oavsett så har resultaten gjort att hon borde agerat vilket hon inte gjort och lyser helt med sin frånvaro. Tidigare ordförande har ändå gått ut med info om hur vi ska lösa det. Stendött!
Alltså jag tror inte kritiken ska riktas hit. Hon var tydligen med att hon inte skulle röra det sportsliga när hon tillträdde.
Att Chris och Björn fick GM-titeln belyser ju detta, det var de som skulle ta det sportliga ansvaret. Vi kan inte skylla vår brist på spelidé på vår ordförande som är jurist.
För mig rätt tydligt att det är våra GMs och Anton som får bära hundhuvudet, förutom spelarna då förstås
Håller med Ballack.
Det jag dock ställer mig frågande till. Styrelsen i en normalfungerande förening ska absolut inte lägga sig i sporten. Men i kristid så måste man ju på något sätt kunna ha input eller reglera de man har under sig. Att lämna över allt ansvar till en inkompetent sportslig ledning funkar ju uppenbarligen inte heller.
Fast det går ju rykten om att han har haft fingrar med i spelet om förlängningen av AB, så…
Och funkar inte sporten måste styrelsen in och peta.
Känns mest som posörer imo.
Här är vi helt överens.
Det är dock viktigt att poängtera att dels är HV71 en ishockey klubb med allt vad det innebär, dessutom är styrelsen ytterst ansvarig och har GM och KD som direkt rapporterande. Att då ha en styrelse med noll och då misstänker jag verkligen noll hockey kunskap vilket dessutom ordförande gång på gång försvarar sig med ja då blir det inget annat än totalt fiasko.
För övrigt är det avgörande att hålla intressenter runt klubben informerade samt fortlöpande delge information omkring dels vad man jobbar med för saker men också vilka planer man har framåt.
Tacksam ifall någon som kanske är mer insatt än jag själv kan ge lite vägledning omkring vad man jobbat med och vad planen är framåt?
Jag har inte sett eller hört eller för den saken sett röken av framföralt ordförande hon tycks helt ha gömt sig och dom få gångerna hon överhuvudtaget uttalar sig om något blir det bara pinsamt och en dåresförsvarstal omkring att hon inte kan eller vet någonting.
Det känns knappast förtroende ingivande och förkarar det total fiaskot vi nu ser i hela klubben.
De viktigaste intressenterna är väl dels sponsorer och dels föreningens medlemmar.
För sponsorer håller man relativt tätt möten och ger information.
Även för medlemmarna håller man, utöver årsmötet, informationsmöten. Ofta en gång på våren och alltid en gång under hösten. Går man på dessa möten, vilket jag brukar göra så får man information och ges även tillfälle att ställa frågor.
Sen är absolut alla fans jätteviktiga, men det är nog ogörligt att ha ett allmänt fansmöte. Vilken idrottsförening har det?
Nu har vi ju rätten att tycka olika, men för min del tycker jag att HV, i allmänt informationssyfte, gör vad som är rimligt.
Tack!
Jämfört med andra klubbar ex. FBK som har grönvita brevet en gång i veckan.
Blir också frågande inför vilka saker man jobbat med och genomfört samt vilka saker man tänker sig framåt.
För övrigt hade det helt klart varit på sin plats med mycket tätare information med tanke på det läget klubben nu befinner sig i.
Säger man inget är det såklart ett val man gör men vad tyder det på?
Det viktigaste i en förening är fansen och publiken, oavsett om man är medlem, sponsor eller inte.
En STOR intervju med ALI i JP idag
Åh, jisses.
Den intervjun var ju inget kul att läsa.
Snacka om att ha skygglapparna på.
Yes, läste precis klart. Känslan är som att få en fet lavett. Ena sekunden är det inte hon och styrelsen som ska ha koll på hockey. Andra sekunden klargör hon att Blomman har en “grym grund”. Hur f-n vet hon det?
Hon tjatar på om kontinuitet. Snackar om att det har vi inte haft på flera år. Därför är det också en anledning till att fullfölja detta (med en dåres envishet, uppenbarligen).
Om Anna-Lena Isaksson gjort sin hemläxa hade hon vetat om att HV visst satsat på kontinuitet. Det var det enda vi gjorde på våra tunga ledarposter 2015 till 2021. Det ledde oss raka vägen ner till Allsvenskan. Nu är vi på väg dit igen. Det gick dock lite snabbare än väntat, från en säsong till en annan.
Herregud. Anna-Lena, snälla vakna. Läs på! Ta lärdom av det som varit. Det handlar inte om kontinuitet. Det handlar om rätt man (kvinna) på rätt plats.
Jaja. Hoppas du och de andra tycker det är lika motiverande att sitta i styrelsen för ett allsvenskt hockeylag.
Postar den här igen, för jag tycker den är så talande för HV:s mindset.
Kontinuitet ihop med prestige som gäller alltså. Detta ihop med okunskap är en cocktail som leder mot avgrunden.
Vem och var hittade vi denna ordförande?
Går in och läser intervjun i JP med Anna-Lena, grundare och vd av Insatt Group AB. omsätter 27 mkr gör 1.2 mkr i vinst. surfar in på deras hemsida och kollar på medarbetare. då dyker denna upp.
jag avlider
Rock n roll!
Pinsamt!