går ju alltid skylla på skador, sjukskrivningar etc
Det är väl en rimlig fråga som valfri journalist eller supporter som helst kan maila
Just det. Mail incoming, Anna-Lena!
Huvudet i sanden hela vägen till allsvenskan. We shall overcome!
Hur viktigt tror ni det är för Ali att vinna SM-guld?
Vet hon ens vad det är, hon som inte kan något om hockey? ![]()
Det är betydligt viktigare att alla är snälla, har kul tillsammans och att pengarna rullar in.
Eller nåt.
Det är inte jättemycket i denna tråd, de senaste dagarna, som bidrar till insikt, givande diskussioner. Inte heller något som utmanar tankar och funderingar. Det gäller inte enbart denna tråd förvisso, men mer substans tack, mindre bittra småsparkar på smalbenen.
Min fråga var allvarligt menad. Jag vill ha en ordförande som är förbannad över att vi inte vinner sm-guld varje år. Som pushar människor till att vara bäst. Känns som ett minimikrav att vilja vinna.
Det enda jag ser är att vinnarskallar och att många talanger som vill utvecklas försvinner.
HV71 göder en sjuk miljö. Jag vet inte ens vad föreningen står för längre.
Men det vet jag!
Kontinuitet.
Allt är bra nu. Kärleken flödar in. Diplom och allt. Positiva effekter sägs det. Bra, det syns på isen. Eller nåt.
Fokus på annat snart va?
Mm. Näe, men visst. Kul för ALI och HV om de stoppat ”hatflödet”. Kritiken lär inte bli mindre vad det lider. Idioterna som inte kan skilja på privatperson och yrkesperson lär ju verkligen vara lugna och timida den dag HV blir klara för kval (eller i värsta fall åker ur).
För att citera The Dark Knight Rises.
”There’s a storm coming, Mrs. Isaksson”
Vad är det för diplom, och vem har fått det för vad?
Hv71 är månadens Jönköpingsbo på grund av att man har stått mot hat och hot.
För mycket fokus på hat och våld och för lite fokus på den dåliga prestationen
Så där står ordförande och lagkapten leendes med diplom och blommor samtidigt som laget sprintar mot att säkra kvalplatsen. Det summerar väl ändå föreningen ganska bra just nu.
– “Avgå nu! Dags för er fega råttor i styrelsen att avgå nu. Ta med er Blomman och dra långt bort ifrån klubben.” Det är inte ett hot, men det är inte trevligt och får man ett gäng sådana här mejl så påverkar det en naturligtvis.
Ett av meddelandena som ALI ger som exempel.
Inte ens en svordom i det meddelandet.
Pinsamt är ordet
Jag tror det är därför det eskalerat i HV71. Man har haft höga ambitioner i 4 år och misslyckats katastrofalt. Man väljer att fortsätta med en tränare som 99% av supportrarna vill ha bort och det har visat sig bli fiasko av det beslutet med.
Jag säger inte att det är deras fel men det hjälper ju inte att hålla galningar lugna.
Ja, alltså. Jag fattar att det inte är kul att få den typen av meddelanden. Jag fattar att det kan påverka. Men alltså. Tyvärr är det ju en del av jobbet. Lägger man ribban där, ja, då blir det tufft att verka inom en idrottsförening på elitnivå.
Känns mer och mer som att man lägger fokus på fel saker, medvetet eller omedvetet.
Och tycker man den senaste tiden varit jobbig. Ja, hur jobbigt kommer man då inte tycka att det blir framöver?
I ett sånt här läge skulle jag ha fokuserat mindre på ”hatet” och funderat mer över varför situationen eskalerat?
Absolut inget som kan kallas hot, möjligtvis för hat pga orden ”fega råttor”. Övrigt text kan väl inte kallas för något mer än en uppmaning att avgå och det bör man väl kunna tåla?