PLAY IN MATCH 1: HV71 - Leksands IF

[list][list][list][/list:u][/list:u][/list:u][list][list]PLAY-IN MATCH 1 2014-03-10 19:00[/list:u][/list:u]

Tidigare möten:
Omgång 10: HV71 - Leksands IF 3-4
Omgång 17: Leksands IF - HV71 4-2
Omgång 30: HV71 - Leksands IF 2-3
Omgång 40: Leksands IF - HV71 2-4
Omgång 51: HV71 - Leksands IF 4-1
Matchen visas på KANAL

Leksands IF går in i play-in som sjundeplacerade, en placering de är nöjda med efter sitt första år i serien. Flera spelare i Leksand har lagt över favoritskapet på HV71 i och med HV71:s uttalade målsättning innan säsongen började. Leksand avslutade säsongen starkt med både seger mot Frölunda (0-3) och Växjö (6-4).

Bäste poängplockare:
LIF: Rank 13 #85 Mikael Johansson 39p ~ 0,70 PPG
HV71: Rank 16 #71 William Karlsson 37p ~ 0,67 PPG

Läget i Leksands IF:
Hade en stark avslutning på säsongen med två vinster och går in med luft i ryggen, väl förberedda på ett tufft play-in.

Johan Svedberg (osäker - privata skäl)

Läget i HV71:
Avslutade med en helt okej match mot Modo, då det stundvis såg ut som ett annat lag jämfört med matcherna mot Linköping HC och Brynäs IF.
HV71 har fått ett glädjebesked då Toni Rajala, Chris Campoli, Elias Fälth och Gustaf Wesslau ska vara redo för första matchen i play-in. Dessutom hoppas HV71 på att Anssi Salmela ska kunna spela.

Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Anssi Salmela (Osäker - beslutas imorgon)

Laguppställning:
Målvakter

  1. Wesslau, Gustaf
  2. Gunnarsson, Jonas


1:a lina

41. Campoli, Chris
11. Salmela, Anssi

  1. Krog, Jason
  2. Karlsson, William
  3. Carlsson, Patrik

2:a lina
22. Petrasek, David
6. Fantenberg, Oscar

  1. Fiala, Kevin
  2. Christensen, Erik
  3. Brithén, Ted

3:e lina
25. Karlsson, Mattias
73. Johansson, Stefan

  1. Nilson, Marcus
  2. Holzapfel, Riley
  3. Jämtin, Andreas

4:e lina
17. Rajala, Toni
5. Eidstedt, Axel

  1. Sandberg, Filip
  2. Bengtsson, Anton
  3. Andersson, Erik

Tänkte att det var dags att starta upp tråden inför den OTROLIGT viktiga matchen imorgon. Positivt för oss att alla verkar spelklara förutom kapten och Strandberg. Salmela och Campoli kommer behövas defensivt för att detta ska gå vägen, plus att offensiven klaffar som den gjorde tidvis i matchen mot Modo sist. NU. KÖR. VI.

Jag tror och hoppas på ett galet jävla supertaggat HV som bara SKA till slutspel. Ett sådant HV där man bara är snabbare, starkare, smartare och snyggare på varje position. Ett HV som är helt in i helvete hopplöst jobbigt att möta. Ett sådant HV vill vare sig skellefteå, frölunda, växjö, brynäs, dansbandslaget, luleå, linköping, modo, örebro eller aik möta. Och det vill DEFINITIVT INTE knäckebröds if heller. Bäva leksing, du sitter nu fast i den stora blå HV-maskinen och du kommer att längta efter att det här ska ta slut innan det här är slut…

Fruktansvärt skönt att höra att dessa spelare är redo för spel. Jag hoppas man kommer få se HV spela sitt bästa spel. Under säsongen har det faktiskt funnits en del matcher då dom spelat bra. Det vill jag se imorgon. Börjar redan bli slutspelsnervös o det ska man vara! :slight_smile:

Tror på seger imorgon!

Nu gäller det. Jag står för det jag sagt att jag tor att HV inte räcker till men hoppas laget ger mig fel. Jag tror HV vinner den första matchen hemma. Och vad bra att skadorna verkar gett med sig. Hoppas det tänder hela laget och att vi får se årets bästa spel nu. Fullsatt arena är ett krav. :exclamation:

Alla till Kinnarps. Hetsa alla ni känner att köpa biljetter. HV behöver oss NU!

Krossa Leksand!

David Petrasek lovade tidigare under säsongen att vi ska vara som bäst när det gäller. Hoppas han infriar det löftet nu :slight_smile:

Kanske har man lurats hela tiden för att slå till i underläge när ingen misstänker det och så går man in och kör över Leksand nu?
Hehe det hade varit något. Det är då det är som allra härligast att vinna.

Dax att björnen vaknar!
Börja med att käka taggtråd till frukost för att senare ta på blåstället!

Tror o hoppas de gamle vaknar till liv nu när allvaret börjar och det man tränat för hela sommaren!

Coacherna måste gå in nu och bestämma att det är alla som ska göra detta tillsammans!
1-2 kedjan ska vara som tokiga i offensiv zon!
3:e som pulverisera deras toppkedja och 4:e ska in o kötta och trötta ut motståndarn.

Men se upp med utv. för jag vill inte se onödiga utv när de har atombomben Hersley!
Har en go känsla i magen och hoppas den stämmer!
En för alla, alla för en!
Kämpa Hv!!!

Det är nu vi skall bevisa att vi är ett storlag. Att trots värdelös säsong känna kraft och krav från klubbmärket, omsätta detta i en jävla inställning och gå in och vinna. Så gör en riktig förening, en förening som har kultur och ambition att vara bland de bästa.

Visa det nu.

Det är ändå så att just nu sitter man i Skellefteå och förbereder sig för att möta HV i kvarten. Inte LHC eller Modo. Varför inte? Jo, för HV är ändå HV och i SAIK tar man för givet att HV ska vinna i två raka mot LIF. Dessutom ser man HV som värsta tänkbara motståndare. För HV är ju ändå HV.
Nu gäller det bara att HV spelare och ledare också inser vad resten av hockey-sverige redan har förstått:

HV är alltid HV!

Det skulle va så jävla gött att knäppa alla experter på näsan. ALLA tror HV ska åka ut så jag hoppas det byggs upp ett riktigt jävla go i laget och att dom vinner i 2 raka. KOM IGEN NU!

Äntligen börjar allvaret! Hoppas spelarna är på tårna och har tuggat tandtråd innan matchen, försvarsspelet sitter där det ska och anfallsvarianterna avlöser varandra.

Skönt att vi får tillbaka en hel del spelare till kvällens match, hoppas de fortfarande har fin matchform och kan prestera på topp i SÄSONGENS VIKTIGASTE MATCH! Kom igen nu!!

Inget bygger karaktär andas kämpaglöd såsom tandtråd :smiley:

LOL :smiley:

Intressant krönika från JPs Göran Bäckström.
jonkopingsposten.se/sport/hv … x22e_l5Ovk

jnytt.se/flera-fragetecken-i … elsmatchen

Det finns frågetecken för Wesslau, Campoli, Rajala och Salmela, medan Fälth bör kunna spela enligt Torgny Bendelin.

Ser inte så bra ut :S hoppas de spelar.

Wesslau spelar.

Nu står det 0-0 och vad som hänt tidigare räknas inte. Nu är det slutspel vilket är förbannat långt från grundseriematcher. Vi har den rutin och de vinnarskallarna i truppen som krävs för att slå ut Leksand. Spelare som Petrasek, Wesslau, Campoli och Salmela accepterar inte att förlora idag. Hoppas det smittar av sig på de yngre spelarna och att dessa spelarna kan vara med.
Leksand har inte samma rutin och samma kunnande som vi har. De har ett välfungerande försvarsspel och de fuskar inte med något. Vill HV vinna detta så gör man det. Jag tror även att SAIK definitivt inte vill möta oss, ifall om spel helt plötsligt börjar kugga i så blir vi livsfarliga.

Hahaa @Haard :laughing:

Hahaha, lite ivrig knappning på iPhonen där. Men den bjuder jag på :wink:

Uffe Dahlén har ju sagt att HV kommer att bli livsfarliga i ett slutspel… Om han får rätt återstår att se, men “hoppet är ju det sista som överger en människa”…och hoppas gör vi väl alla? KÄMPA HV!!! :imp:

Om det så krävs att käka tandtråd istället för taggtråd för att vinna så duger det gott!
Fan vad taggad jag är och hoppas verkligen HV71 kommer ut som ett helt nytt lag jämfört med “serielunken”

Om 1h 45min kör vi gubbar!!!