Skrivit mycket med Jirre (Jiray) inte från mitt kebabkonto utan mitt vanliga pratat mkt mat mm riktigt skön snubbe faktiskt MEN hans matkunskaper enligt mig är rätt “låg” men beror lite vad man jämför med sen är han ingen kock eller ngt sånt . Vi ser väldigt olika på smaker och combos haha. Tråkigt han gick till de “media stora pizzeriorna i stan” Finns så mkt bättre och det sa jag till honom. Men kolla hela denna serie den är mkt intressant!
Om man tar Jönköping med omnejd och den bästa jag prövat senaste året är det 95an i Habo. Vill man vara i stan så måste jag säga Tic Tac. Gör sitt egna kebabspett samt grymt bra sås. Sen måste jag säga att Bymarkens pizzeria var väldigt bra med.
Bästa jag prövat so far Det jag gillade mkt var att den inte öst på med tex grill och kebabkrydda på köttet de gör själva. De låter karrén göra jobbet . Som kock uppskattar jag det enormt när man låter köttet göra jobbet.
Jag heter Anders Leander och jag tänkte beskriva en sak som slutar med en önskan och uppmaning till er.
Vi var hela familjen uppe i Jönköping för att se Hv71-VLH den 2/11. Vi glömmer resultatet, men vi hade det bra ändå med övernattning på Scandic Elmia och det var den första förlustmatchen vi sett på plats. Då förstår ni att vi de senaste säsongerna inte haft möjlighet att se så många på plats
Veckan efter den 8/11 fick vi beskedet att vår son, Milian, som snart fyller 18år drabbats av AML (Akut Myeloisk Leukemi) och kommer att behöva genomgå en stamcellstransplantation efter att genomgått cytostatikabehandlingar som minskar cancercellerna tillräckligt mycket.
Tyvärr finns det ont om donatorer (och det gäller inte bara för vår son utan för alla andra som behöver genomgå stamcellstransplantation), så är du eller någon du känner mellan 18-35år så tveka inte på att bli givare och rädda liv
Lycka till i denna svåra situation. Tyvärr är jag för gammal (vilken diss) för att bidra i tobiasregistret. Jag hade inte koll på detta sedan innan tyvärr.
Jag känner med dig! Min yngste son Sam 11år drabbades av storcelligt lymfom i somras. Han är precis färdig med sin cellgiftsbehandling och vi inväntar just nu svar på alla röntgenundersökningar som gjorts i veckan.
Ska kolla med HV om dom kan pusha lite för din uppmaning.