För mig som skåning börjar Norrland vid Sundsvall, då vart jag inte helt fel på de alltså
Världens dyraste banan uppäten – kostade 68 miljoner
– Den var ganska god, sa kryptoentreprenören Justin Sun inför ett stort pressuppbåd i Hong Kong på fredagen – samtidigt som han tuggade i sig de värdefulla bananbitarna, rapporterar The Guardian.
Sun köpte frukten förra veckan, som del av det världsberömda konstverket ”Comedian”. Själva konstverket består av bananen, fasttejpad med silvertejp på en vägg.
Konstverket betalade han 6,2 miljoner dollar för - motsvarande omkring 68 miljoner kronor.
Och på fredagen hamnade så konsten i Justin Suns mage.
– Att äta den vid en presskonferens kan också bli en del av verkets historia, sa han inför journalisterna.
Enligt New York Times köpte konstnären Maurizio Cattelan från början bananen för mindre än en dollar av en frukthandlare på Manhattans Upper East Side.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1311997
Till och med bättre på att sprätta kapital än HV, inget för Paulina Brandberg dock
Man skulle ha blivit (banan-)konstnär…
Papa Emeritus och jag var inne på Modo - HV71 tråden och blandade ihop Olof Glifford med Cliff Burdon, så jag fortsätter här. Som kanske inte alla vet så omkom Cliff när Metallicas turnebuss välte på gamla E4 mellan Ljungby och Värnamo. Cliff och Kirk hade dragit kort om den bästa sovplatsen i turnebussen Cliff vann med spader ess. Bussen välte och Cliff åkte ut genom fönstret och hamnade under bussen. Cliff blev bara 24år, en fantastisk bassist som behandlade sin bas som en sologitarrist. Lyssna gärna på For Whom The Bell Tolls, som Cliff skrev efter att ha läst Ernest Hemmingways bok.
Metallica - For Whom the Bell Tolls (Live) [Cliff 'Em All]
Norr om Markaryd har jag alltid fått höra (startar Norrland)
Nej, norr om Mariestad ska det ju vara
Okej gänget. Ställer samma fråga som för snart ett år sedan.
Bästa pizzerian i Jkpg? Shoot!
Många säger Tic Tac på Liljeholmen
Prima
Ta svängen förbi Skara så kan vi snacka pizzor
Dörrarp, mellan Ljungby och Värnamo.
Fratelli, Norrahammar, bäst!
Flytta upp till Umeå ett år så kommer du tycka varenda pizzeria hemma i Jönköping är guds gåva till människan vill jag lova. Satan vad jag saknar bra pizza… Haha
Fratelli? Om du jämför med Nova, Happy Time, Pizzabruket eller Pizzeria Norrahammar?
Fast Fratelli är väl Hovslätt?
Har för mig att adressen är Norrahammar, men kanske är Hovslätt. Deras kebabpizza håller otroligt hög klass, de andra vet jag inte då jag har en bit dit
Nja, om man ska va petig så är de stenmuren före Markaryd på E4 och åsen på E6.
Norrahammar är adressen på i alla fall och Fratelli är överlägsen alla andra ställen på området (Norrahammar/Hovslätt) typ det är pizzeria Santorin som även håller bra nivå i Hovslätt med.
Just i Jkpg och inte utanför så håller jag tic tac mkt högt och även Bymarkens pizzeria. Du kan ju läsa på mitt IG konto ”kebabpizzor”
Så här skrev jag om Tic Tac.( nära på skriva pizzeria Tikka nu haha)
*Många har nämnt Tic Tac senaste tiden och förstår varför. Fantastisk bra pizza och bemötandet var kanon glada härliga herrar som man lätt kunnat tjata vidare med ett bra tag.
Degen var riktigt bra, bra frasig höll ihop hur bra som helst lagom mkt på pizzan med. För mig behöver inte pizzan vara jätte stor,hellre man gör allt annat riktigt bra vilket som gjorts här. Såsen var otroligt god! Man märker de tillsatt lite sötma jämfört med hur det brukar göra såsen i Nässjö. Fans även liten hint med hetta i såsen som gjorde den känndes mkt väl balanserad. Det var verkligen en sås i min smak därav topp betyg! Absolut en av de bästa såserna jag prövat på länge
Köttet fixar de själva och det märktes direkt! Inget överkryddat salt kött här inte utan mört och fint allt gifter sig väldigt bra.
Pizzasalladen var bra tycker flera pizzerior stäppat upp på just det. Ska man vara väldigt petig så hade lite sötma mot den syrliga vinägern gjort den hoppat upp till 4/5.*
Deg 3.5/5
Kött 4/5
Sås 5/5
Pizzascore 12.5/15
Sallad 3.5/5
Tack för tipset! Min svärmor vill alltid köpa från Nova när vi vill ha pizza, men nu kommer jag köra en liten bit till till Fratelli!
Kebabsås i fokus:
Kebab-profilens besked efter besöket i Jönköping: ”Ganska snarlika”