Prata om det du vill tråden

En bröstvärmare :tumbler_glass::woozy_face:

1 gillning

1,5 dl kaffe och 3 dl Whiskey per glas…

Det gäller att prioritera :smile:

1 gillning

3 dl whisky per glas :laughing: Detta låter som nått som passar mig. Blandas med fördel direkt i spyhinken

1 gillning

Själv är jag inte säker på om det är tillräckligt mycket?

2 gillningar

Någon tråkmåns på Ica har nu ändrat på receptet till 6 cl:

2 gillningar

Ett annat härligt recept på pizzasallad från ICA har rätt komiska kommentarer.

3 gillningar

Nej du har helt rätt, en bra ica-irish ska vara transparant och gyllene i färgen. :ireland:

2 gillningar

Haha!
Läste några roliga kommenterar kopplat till ICAs trolldeg också…. Det var orimligt många som trodde att den gick att äta (om de inte trollade, hehe)

Edit: insåg att det troligtvis är just trollande😬

3 gillningar

Dom som vet, dom vet.

2 gillningar

Sjukt bra avslut på säsongen!

1 gillning

Så nu ska man vänta till 2026 då? Jahopp

Tyvärr, ja.

Lär väl säkerligen vara 4 säsonger till om det fortsätter i den här farten😴

Bor man i Norrland säger man väl inte ”här uppe i Norrland?” :thinking:

1 gillning

Vad säger man då? Såvitt jag vet efter över 30 år boendes i Norrland så säger man då så.

1 gillning

Vad jag förstått brukar man vara irriterad på att allt för oss andra bara är Norrland, halva Sverige, och hellre talar om de olika landskapen.

1 gillning

Aldrig hört om detta, bott här uppe i 10år.
Däremot är man noga med att säga att allt under Övik är inte Norrland, vilket jag faktiskt kan hålla med om efter en tid här uppe nu haha

Jodå. Det finns en hel rörelse. Det illustreras till exempel Norrlandspodden.

Den huvudsakliga invändningen mot begreppet Norrland är att det är problematiskt att klumpa ihop mer än halva Sverige och se det som en yta som inte består av någonting. Det sammanfattas till exempel av denna text: Norrlänningar är offer för svensk kolonialism

Med det sagt kanske det är dags för moderatorerna och flytta oss norrlänningar dit vi hör hemma: i Prata om det du vill-tråden.

3 gillningar

Oerhört skön kväll för en gångs skull. En push privat och HV seger. Jag väljer glädjen :facepunch::yellow_heart::blue_heart:

7 gillningar

Inte nog med det. Imorgon är det fredag.

4 gillningar