Prata om det du vill tråden

12e augusti finns en match i Frölundaborg.
Sen finns ett schema för gotland + strömatcher:

Sen börjar serien:

1 gillning

Tack. Jo jag har laddat ner kalenderfilen så matcherna syns i min kalender men försökte följa länkarna som är där (det står köp biljett), redan nu och boka upp men det var tydligen lite för tidigt :sweat_smile:
Vet inte hur många som vill boka upp detta mitt i sommaren men jag ville :rofl:

Är i Växjö idag. Inne på intersport fyndade man ju. :grin:

Hemma hos varje lakej hänger en och annan HV-grej

4 gillningar

Är det Huusko? :face_savoring_food:. Tröja äldre än gatan

Vad kostade de?

Jag vet ärligt talat inte. Med fyndade menade jag att jag hittade inte att jag köpte.
Undrar om det inte stod 700-nånting på den nyare tröjan förresten…??

1 gillning

Kära likasinnade, det är vid den här tiden på året men börjar att skissa på den eventuella Thailandsresan över jul och nyår.
Gör er själv en tjänst, skippa turistThailand och bege er istället till genuina Sri Lanka.
Vill ni ha extra allt krydda det med några nätter på en lokal ö på Maldiverna.
Vassego som vi säger i Skåne.

3 gillningar

Sri Lanka är fantastiskt. Vill också slå ett slag för Colombia.

Jag ska förövrigt snart till Bosnien i 10 dagar. Stopp är Mostar, Konjic och Sarajevo. Någon som sitter på tips om vad man inte bör missa?

4 gillningar

Ett måste är Titos bunker. En bunker som den gamla jugoslavpresidenten Tito anförde att bygga under kalla kriget för att skydda han själv plus några anhängare vid eventuellt kärnvapenkrig. Riktigt spännande faktiskt.
Sedan måste man stå på Mostar-bron som förstördes under bosnien-kriget och renoverades några år senare.
Sist men inte minst om man är sportintresserad så är den övergivna OS-byn (från 1984) kul att se. Där bland annat Gunde Svan och Thomas Wassberg tog guld i längd.
Ha det så kul och uppdatera gärna!

3 gillningar

Visoko, de har världen äldsta pyramider där. Fantastisk turist point du inte får missa! Visoko ligger 45 min med bil från sarajevo

1 gillning

Var i Mostar just då bron förstörts. Letade efter bosnier som blivit utvisade från Sverige utan att ha fått sin sak prövad. Även med alla sina ruiner var det en av de vackraste städer jag sett.

1 gillning

Mark Twain påstod ju att solnedgången över Vättern från Sanna var det vackraste han sett, så det finns ju lite att se här hemma också.

1 gillning

DEN Mark Twain? Vad gjorde han där?

Häftig historia som finns att läsa om på lite olika sidor en snabb googling bort. :wink:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mark_Twain

7 gillningar

Japp men större att låta er allmänbildade briljera.

Man fattar vilken hockeyabstinens som infinner sig när vi sitter och pratar Mark Twain… :sweat_smile:

9 gillningar

Ganska sjukt ändå att Mark Twain har HV som moderklubb. Minns när han tog sina första stapplande skär på Vapenvallen.

16 gillningar

Ahh. Mark Twain. Vem minns inte hans titlar som Tom Sawyers äventyr, Prinsen och tiggargossen samt Klubbhjärtat

Har reserverat “Björnen och Blomman” på biblioteket. En modern klassiker.

1 gillning

Är det en bok med lyckligt slut?

1 gillning