Prata om det du vill tråden

Ingen här som ska åka med sin son/dotter till Gothia cup i Gbg kommande dagar?

Här i vår by i sydöstra Västergötland var det skoterspår direkt efter nattens och morgonens snöfall. :slight_smile: Någon som längtat verkar det som.

3 gillningar

Fantastiskt!! att det finns skoter folk där nere också :grimacing: :100:

Jag har nog fått snö och det kommer ännu. Ett jäkla skottande, snöande och blåsande och repetera. Ryggen går snart av :joy:

1 gillning

Hoppas ni får behålla snön ett tag också!

1 gillning

Bor på Åland. Snö från augusti-juli (egen känsla) * :sweat_smile:

3 gillningar

En dag i juli kan man ta shorts på sen är det halare (overall) som gäller.. Kanske lite överdrivet men typ så det känns :sweat_smile:

1 gillning

Haha har varit på Åland en gång, trevlig ö och fina fiskevatten!

men det var ingen snö :shushing_face: :wink:

2 gillningar

Hurra! USA är ute ur JVM!

8 gillningar

Ja det har körts över varenda åker :joy:

1 gillning

Mötte dem precis. Två stycken. Med tanke på hur sällan man kan köra här nere hade jag förväntat mig nån gammal modell men det va två moderna skotrar :snowflake::snowflake::snowflake:

Verkligen härligt med all snö!

3 gillningar

LuleHF du gnäller för att det det är för lite snö däruppe. Du skulle varit med här nere i Jönköping, skulle ta bilen och köpa hamburgare, var tvungen att hämta piasavakvasten och sopa bort snön. Det var hela 7 cm utanför som jag fick sopa bort för att överhuvudtaget få ut bilen. Nordanvinden och den fuktiga luften bet ända in i kropp och själ. Du kan vara tacksam för att du bor i ett sånt behagligt klimat (och håller på ett lag som inte inte ramlar ur serien):wink:

4 gillningar

Jag är ganska uppgiven här.. Kallt och torrt ingen snö i sikte

Men det kommer kanske när kylan dragit förbi :blush:

Fan vad förbannad jag blir när jag ser priset på en pizza i dagens samhälle. Fick upp någon rapport från 2013 på p4, då kostade snittpizzan 62 kronor i Jönköping.

Denna åsikt kan även ha växt fram lite mer efter att jag åt 1,5 pizzor förra veckan.

140 kronor för en pizza är orimligt. I Italien kostar en pizza, som dessutom är av mycket högre kvalitet runt 100 kronor. Fan vad jag har Sverige ibland. Däremot är Kebabpizza ganska sällsynt där nere. Så det får väl jag ta med mig och inspirera dem.

1 gillning

Italiensk mat och pizza är överskattad. Kebab ska det vara, inte någon oljig jävla macka med halvfärdig spaghetti till. Betalar hellre 140 spänn i Sverige än 100 i Italien.

Stäm mig, I dare you.

Men ja, du har rätt i sak. Det är dyrt.

Cirkulerade något inlägg i tråden här för ett par månader sedan om en pizzeria i Huskvarna som var bra mycket billigare.

Den såg jag, måste testa! Kan lova dig att pizzan i Italien är sjukt mycket bättre än den svenska, råvarorna är äkta och inte någon jävla konservskit. Man måste vara hitta rätt ställen antar jag.

3 gillningar

Pff. Efter att ha spenderat ett par veckor i Italien så kunde jag konstatera att det bara är hittepo-mat!

Bästa degen i världen är antingen i Vetlanda eller Sihanoukville, märkligt nog.

Att Italien har världens mest överskattade mat är en kulle jag är beredd att dö på.

Kan inte avgöra om de bara driver eller om de menar allvar.

Ge dem inte micken igen tack.

2 gillningar

Ah det är ju bara trams förstås men kanske inte så kul, är nog för gamla vi :wink:

1 gillning

Avslutade min prenumeration hos Hockeynews för 2 månader sen, men de fortsätter att dra pengar. Har försökt kontakta de per mail varpå jag inte fått svar på över en månad, har skickat påminnelse mail. Har ni några tips över vad jag kan göra?