Jag lyssnade på den nu, har faktiskt missat den. Men grabbarna från Falun är verkligen grymma.
Ute på flygplatsen och i loungen inför hemresan.
Tar med mig sju soluppgångar från denna resan.
Förutom ölbärs och annat.
Dax att planera inför nästa….
Om det är loungen blir man nyfiken på var??
Utomhuslounger är sällsynta ![]()
Hörde just på radion att det blåser hårda vindar i norra Sverige. Bl.a. så har Gävles Julbock tagit rejält med stryk, stackars Brynäsare, när inte tokstollarma hinner elda upp den så blåser den bort. Sen är jag orolig för vår kamrat @LuleHF, däruppe lär orkanvindarna vara ännu värre. Tänk om han har givit sig upp på fjället med sin scooter. Hoppas han hör av sig så vi kan andas ut.
Haha det blåser friska vindar nu och till veckan blir det rejält kallt!
Bara hoppas det kommer nån snö bara är lite för lite av den varan för min smak just nu ![]()
Tack för att du hörde av dig, det var alltså avsaknaden av snö som gjorde att du höll dig hemma.
Konstiga nyheter i Aftonbladet
:
Chokladtjuv tog från undre lagret
En husägare misstänkte inbrott efter att innehåll i en chokladask försvunnit – två nätter i rad.
Första natten saknades det övre lagret i asken, den andra natten det undre.
Polis åkte till platsen, där ett råttbo upptäcktes i anslutning till chokladasken, skriver polisen på sin hemsida.
Det gick inte att slå fast vem som är tjuven men husägaren valde att inte göra någon brottsanmälan.
Sitter och kollar på dart. Harryson vs Pietreczko, spännande. Harrysson är från Målilla, så en smålänning i VM!
Han har ett mäktigt skägg också.
JAAAAAAAAAAAAAÄAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Ja det var starkt! Tyckte allt sämre om tysken…
Många pints som byggt dessa idrottsmäns kroppar ![]()
Jag blev farbror i morse. Bokstavligen alltså, bildligt talat har jag ju varit farbror länge pga HV:s problem senaste åren, bland annat
(är egentligen 27)
Känner mig som FG. Fule gubben.
Både gammel farbror och dito morbror.
Men men
![]()
![]()
Nu får ni snö, ni måste ha dansat snödansen bra alltså för här snöar det inte ![]()
Fram med skotrarna nu!!
Jag säljer all snö för 30 grader och sol.
Men Diabolics i Januari Februari och Mars är det vinter då ska det vara snö ![]()
Vi bor ju trotts allt i Sverige och inte Spanien
Bara älska läget ![]()
![]()
Det måste ju vara bättre än regn och rusk?
Nej. Regn och rusk trumfar snö samtliga dagar på året. Hellre 6 månader med blask än 1 med snö. Snö är ett helvetes otyg.
Tänk vad härligt det kommer att bli i framtiden när mänskligheten lärt sig kontrollera golfströmmen.
Då kan vi minska flödet på vintern och ha det 5 grader kallare än nu och garanterat med snö samt på sommaren dra på full fart och aldrig gå under 15 grader ![]()
Juste. En annan bra sak är när mänskligheten kan styra jordens rotationshastighet. Då kan man få dagar med bra väder att gå långsammare och de med dåligt snabbare.
Läste att människan fått jorden att snurra långsammare så vi är påväg mot denna förmåga.