Prata om det du vill tråden

Det kommer vara lite hektiskt i SF denna vecka då Biden samt Kinas uberledare är där samt massor med potentater för APEC. Men jag bor hos en familj i en av städerna utanför SF så jag skiter i det. Där de är, där är jag aldrig ändå. Förutom om jag skall till barnmuseet med kidsen.

1 gillning

Avis. Söder om stan eller åt Berkely-hållet?

Om Berkely, så har du öl i absolut världsklass på Fieldwork Brewing :drooling_face:

ECHL har många otroliga, ävem EIHL har många bra! Ett litet axplock här:

1 gillning

Uppföljning: jag är incheckad. Men flighten försenad :frowning_face:

Öster om Berkeley. Inte långt ifrån ett av Fieldworks taprooms i San Ramon. Danville heter stället.

Jag har druckit Fieldwork i snart tio år, ett av de bästa bryggerierna i hela staten CA. :ok_hand:

1 gillning

Fina Star-Bulls Rosenheim. Så hade nog Blue Bulls kunnat se ut om de kom på den idén idag.

logo-starbulls-1_slider

trikot-home-22-23

Ingen favorit kanske. Men på samma sätt som jag blivit svag för HV:s blå tjur (96) har jag en svaghet för Islanders fisherman från 90-talet.

Snudd på lika obegriplig kosmetikaändring som HV gjorde. Men i all sin dumhet har det blivit nostalgi.

1 gillning

Den e riktigt snygg!

1 gillning

SF är nice! Håll dig borta från Tenderloin district där hamnade vi… Värsta kvarteret i hela stan! Där gick folk i kalsongerna på nätterna med ett täcke efter sig och en polare blev typ rånad på sin macka han köpt där :joy: Men annars är SF nice!

Se till ät på The cheesecake factory när du är i usa. God mat och goa efterrätter! Varit super nöjd varje gång där.

1 gillning

The cheesecake factory är förbaskat bra faktiskt.

Sen är jag väl lite udda som faktiskt gillar alla “casual dining”-kedjorna där.
Olive Garden, Chilis, Applebees osv…

1 gillning

Eller hur! Åt en hot fudge sunday där som var så in i helvete bra! Tänker på den rätt ofta än :joy:

Men även maten är fantastiskt bra! Till helt oki priser. Har en pasta där som heter Lousiana chicken pasta. Va så god att jag köpte den två gånger när jag var där senast :smile:

:sweat_smile:
Den har jag också ätit.

När jag var i Oakland/SF med jobbet (några år sedan nu) så käkade vi hamburgare på Kronnerburger. Vet inte om det finns kvar. Men den satt fint!

1 gillning

Men en av dom bästa rätterna jag någonsin ätit var längs med US-7 söderut i Vermont.
Hittade en “Mom and pop” restaurang utmed vägen.
Käkade chicken & biscuits, blev en av mina favoriträtter någonsin.

Jag har varit bosatt i staden och området under flertalet år, så jag har hyffsad koll på omgivningarna. Jag går inte till cheesekake factory dock, hellre till tenderloin :wink:

Jag skall hälsa på gamla kompisar och kollegor samt fira thanksgiving med en familj som vi umgåtts med i snart 20 år, till och från. Så det är inte en turistresa på det sättet. Dock skall jag shoppa en jävla massa i affärer som inte finns i sverige, samt köpa flipperspels-delar :grimacing:

Resten av tiden spenderas runt ölbärs och skateboardåkning.

1 gillning

:sweat_smile:
En av fördelarna med just SF är ju annars att man kan (lättare) undvika dessa jämfört med många andra amerikanska städer.
Det bästa jag vet är traditionen att käka frukost ute. Hade ett favorit-hak när jag bodde i the Mission district i SF dit jag alltid återvänder på mina resor till området. Svindyrt, som allt, men jävvlar vad jag gillar den grejen.

1 gillning

Att käka frukost ute är mycket trevligt, det håller jag med om.

Vi har haft ett flertal utbytesstudenter boendes hos oss. Ett par av dom från Usa. En av dom körde en thanksgiving middag hemma hos oss för ett par år sen och bjöd in en massa vänner som också var utbytesstudenter i sverige.

Det var rätt häftigt faktiskt. Vi satt hemma hos oss och åt med folk från 4 världsdelar och totalt 11 länder.

1 gillning

Thanksgiving är en mycket trevlig tradition som vi firar varje år med Kalkon och allt.
Mycket bättre än allt Halloween-flaxande som rullade runt för ett tag sedan.

1 gillning

Kom du fram? Status?

Jag saknar blue bulls, tyckte det var lite häftigt. Varför slutade man med det?