Prata om det du vill tråden

Bra filmer, men jag gillar dystopi.

The road.

Alien.

Tillägg: jag gillar oxå flipperspel, och just nu har jag mitt sikte inställt på The Godfather (på tal om Scorcese):

Beror på humör.
Allt från Django till En oväntad vänskap.

STOR filmnörd.
Mina favoritfilmer från senaste decenniet.

Burning (Lee Chang Dong)
Portrait of A Lady On Fire (Céline Sciamma)
Shoplifters (Hirokazu Kore-eda)
The Power of The Dog (Jane Campion)
Uncut Gems (The Safdies)
Parasite (Bong Joon-Ho)
The Square (Ruben Östlund)
Phantom Thread (Paul Thomas Anderson)
Call Me By Your Name (Luca Guadagnino)
Tár (Todd Field)
Aftersun (Charlotte Wells)
Moonlight (Barry Jenkins)
Good Time (The Safdies)
Manchester By The Sea (Kenneth Lonergan)
The Tribe (Myroslav Slaboshpytskyi)
Leviathan (Andrey Zvyagintsev)
Her (Spike Jonze)
Under The Skin (Jonathan Glazer)
Nymphomanciac vol 1+2 (Lars Von Trier)

’Tunga’ filmer väl?

Spännande att du gillade ‘Her’. Det är lite av en vattendelare. Fick inte så mycket beröm av kritiker till en början.

Väldigt många med intressanta teman, och rätt ofta lite heavy ja. Gillar även mer blockbuster action som nya Top Gun, Fast & Furious som gör sig bra på bio, men de glöms kanske också rätt fort.

Jasså, var den det när den kom? Jag kommer knappt ihåg. Har för mig de flesta gillade den, iaf i min vänskapskrets. Den är ju nästan ÄNNU mer intressant nu 2023. Vi är verkligen inte långt ifrån ett sånt OS nu med framstegen all AI gör. Tyckte den var både varm samtidigt lite ledsam.

Edit: 4.0 i snitt av 5 på Letterboxd

Jag minns när den recenserades på kulturnytt på P1. Den ansågs lite skum. Men visst Spike är inte den vanliga regissören. Har ju tre lite wierd filmer under bältet. Men det är inte därifrån jag har mitt intresse för hans prestation i livet. Det är som delägare i Girl Skateboards.

Jag ser flera filmer i veckan, har förkärlek till skräck äventyr och rymdfilmer. Just nu ser jag fram emot nya evil dead :blush:. Jag och frugan har inte samma filmsmak…hon brukar säga att det finns ingen som ser de filmerna som jag gillar…knepiga fruntimmer.

1 gillning

Såg det här på Twitter nyss…:joy:

4 gillningar

Jag gillar mkt olika men har en förkärlek till filmer som Sagan om ringen, Pirates of the caribbean, The Hobbit, Starwars älskade även mkt av det Marvel gjorde men efter End Game tappade jag lite intressent, svårt slå ngt man byggt upp under ca 10 år sen blir de lite tjatigt efter en stund, men de gjorde det mkt bra länge.

Några andra av mina favoriter är bla
*Termninator 2
*Nycklen till frihet
*När lamen tystnar
*Gladiator
*Snatch
*Tillbaka till framtiden
*The warriors
*Flykten från NY
*Young guns
*The road
*Book of Eli
*Guds Stad

Låter lite som mig.
Högt betyg på Imdb = bra film.
Brukar ha över 7.0 som gräns för att ens fundera på om jag ska se den. 8.0 om det är en serie.

Är med rätt kräsen speciellt på nya filmer, men älskar klassiker. Dock har jag inte problem med se äldre actionfilmer med usla betyg, för det växte jag upp med ochså typ Segal, Van damme, Stallone mm :crazy_face:

1 gillning

Skulle vilja veta en sak så snälla svara för tycker det är intressant. Kan ni skriva ner erat skönaste/bästa Hv71 lag nu menar jag att det behöver ju inte vara de vassaste spelarna utan kan även kanske vilka som du gillade extra mkt pga andra saker med, kan varit en spelare som bara var 1 säsong i Hv71 eller en halv, men gjorde skönt intryck på just dig. VI alla har säkert några sköna spelare som glöms bort lite.

Samma här med Spike.
Skatefilmer → Reklam / Musikvideos → Långfilmer.
Väldigt kreativ och unik, egen.

Jag tycker det var otroligt kul när figren var i HV71, inte ett helt lag men tycker figren sticker ut :grin:

Så här skulle mitt HV se ut, hoppat Davidsson mfl tog lite andra roliga herrar.

Belov-Pavlikovský-Piros
Fehérváry- Donovan

Remstam- Määttänen- Dahlén
Karalahti-Nikko

Hannula-Christensen-Nemirovsky
Ward-Pavlikovsky

Ledin-Hrdina-Jämtin
Puistola-Loponen

3 gillningar

Piros är en av mina favoriter! Ihop med Christensen och Karalahti

2 gillningar

Persson?

Kul!

Levererar mitt HV med då!

Belov-Örnskog-Hassinen
Nikko-Pavlikovsky

Nemirovsky-Keskinen-Törmänen
Niskanen-Luoma

Huusko-Kauppila-Hellkvist
Grillfors-Ljungqvist

Jämtin-Hrdina-Vertala
Loponen-Lindman

Liv-Takko

Personligt lag. Vissa var inte lyckade i laget. Men var svag för dom! Framförallt Vertala! Tyckte alltid han kämpade och gav allt för laget men det släppte aldrig

2 gillningar