Prata om det du vill tråden

Får lite gåshud av detta lag

Tränare: Mårts

PÅ. Skröder - W. Karlsson - J.Krog
T. Laine - E. Christensen - J. Vuotilainen
Ledda - A. Falk - Liket
Jämtin - M. Thörnberg - J. Fasth

D. Petrasek - P. Puistola
E. Brännström - L. Pilut
M. Luoma - J. Karalahti

Linus Söderström

3 gillningar

Ser nu U18-VM? Aldrig att Kanada hade fått en femma för den där väl?

Bra fart i denna tråden och kul läsning i väntan på nästa säsong :slight_smile:

Filmer: Ser inte mycket och väljer med omsorg. - Gillade den nya norska filmen som utspelar sig när tyskarna ockuperar Norge och modiga norrmän får till uppdrag att flytta landets guldreserv.

  • Älskar Johan Falk-filmerna. Ses om igen.
  • Får jag välja en film blir det nog Rädda menige Ryan.

Pizzeria: Metropolen Skara har två i världsklass. Vill man ha kebab är det Estelle som gäller. Vill man ha en enkel vesuvio är det Viktoria nära domkyrkan som gäller. Rekommenderas starkt, i synnerhet kebaben på Estelle.

4 gillningar

Nu har jag inte följt matchen på en stund. En ny femma nu alltså. Nån som såg? Korrekt?

Det var inga bra bilder alls på situationen men ja, den var nog korrekt.

Fy fan va gött, 7-2! Heja Sverige och särskilt Erliden i kassen och de andra HV-killarna Landén, Pettersson och Glifford. Final imorgon mot USA 19.00. :sweden:

Var ser man matchen?

SVT Play!:blush:

tackar. jag trodde jag letade där igår :thinking:

Sökte du efter sändningen i Plays sökfunktion eller satt du bara och bläddrade runt? För jag hittade det först när man söker efter ”U18”, får inte upp det som förslag på menysidan tex.

bläddrade runt… man är ju lat.

1 gillning

Svt play är ju ganska värdelös också… Ologiskt att filtrera fram eller hitta saker, speciellt ishockeyn tycker jag!

2 gillningar

Serietips mottages tacksamt.
Ingen direkt favoritgenre (hur kan det stavas så?) men det jag gillar brukar visa sig ha högt betyg på ImBd.

1 gillning

Ett tips på uppstuds får bli ”White Lotus” säsong 1 på HBO. Ge den några avsnitt och njut! :slight_smile:

1 gillning

Har man HBO så kör “the last of us”.

3 gillningar

Game of thrones, men du kan nästan skippa sista säsongen…

Blacklist

The last of us som @Diabolics skrivit med!

The office US (slötittande tror jag sett den 4 gånger minst nu)

Brooklyn 99 också bra för slöttitande

Designated survivor

Suits

Billions

Supernatural

IT Crowd

Squid games
Här är ett gäng jag gillar med rätt blandade genrer

1 gillning

@Fylke74
The Boys och Peacemaker är rätt sköna.

Vill du ha mer ös så rekommenderar jag starkt The punisher med Jon Bernthal

The last of us är bra med som de övriga skriver.

1 gillning

Parks and Recreation

3 gillningar

Om du kan stå ut med ibland ganska dialogtunga scener om amerikansk politik rekommenderar jag starkt West Wing och The Newsroom.

2 gillningar

Vill även rekommendera serien Arcane, den är animerad men typ de bästa jag sätt. Finns på Netflix. Sanslöst bra! Har 9.0 på IMDb då har ca 226k pers röstat.

Den är i grunden gjort från spelet league of legends men det är inget som man måste bry sig om alls. Just därför den är så bra för man behöver ha noll koppling till spelet för gilla den och det är därför den slagit så bra. Musik, story ja allt är fan 100%

1 gillning